Dwingeloo en Oldemarkt delen de punten

FC Oldemarkt 1
10-02-2019

Scheidsrechter:   J. (Johan) Struijs
Afgelopen zondag stond de kraker Oldemarkt tegen Dwingeloo op het programma in de derde klasse D. Voor Dwingeloo was dit de eerste competitiewedstrijd na de winterstop terwijl Oldemarkt vorige week de topper verloor van VENO. Ondanks de weersomstandigheden ontstond er een spannend duel waarin beide elftallen één keer het net wisten te vinden.

Onder lastige weersomstandigheden werd er begonnen aan het duel. Vanwege de harde wind in de rug wist de thuisploeg deze middag de ene naar de andere corner binnen te slepen. Verder dan een bal op de lat kwam Oldemarkt echter niet. De eerste echte grote mogelijkheid was dan ook voor de bezoekers. Een prima steekbal van Tom Kemkers verschafte Fabian Bosker vrije doorgang richting het vijandelijke doel maar zijn inzet werd knap gepareerd door de doelman uit Oldemarkt. Niet veel later kwam Dwingeloo dan toch op een 0-1 voorsprong. Opnieuw was het Tom Kemkers met een fraaie steekbal op een sprintende Dwingeloo aanvaller. Ditmaal was het Sander Nijstad die oog in oog met de doelman de trekker wel over wist te halen. Halverwege de tweede helft leek Sander Nijstad de score zelfs nog te verdubbelen maar zijn inzet in de korte hoek werd ter nauwer nood gered. De thuisploeg profiteerde deze eerste helft vooral van de wind middels het bekende opportunistische spel. Dit leverde ook een optisch veldoverwicht op voor de groen-witten maar de sterke defensie van Dwingeloo gaf vooralsnog geen krimp.

In de tweede helft waarin de wind wat was gaan liggen ging de thuisploeg opzoek naar de gelijkmaker. Deze leek ook te gaan vallen maar doelman Erwin Hof wist een inzet van dichtbij knap te redden. Aan de andere kant was het Fabian Bosker die dichtbij een treffer was. Maar zijn pegel vond het net ook niet door toedoen van de goalie. Daar waar Dwingeloo dacht alle corners te gaan overleven deze middag was het dan toch een corner die de gelijkmaker betekende. Ditmaal stond de defensie van Dwingeloo even niet op te letten en kon een aanvaller van Oldemarkt van dichtbij de 1-1 binnen koppen. In de slotfase van de wedstrijd kreeg Dwingeloo nog twee grote mogelijkheden om de winst alsnog naar zich toe te trekken maar tot tweemaal toe kwam de doelman van Oldemarkt als winnaar uit de strijd. Zo konden beide ploegen na negentig minuten spelen wel tevreden zijn met deze puntendeling.

Aanstaande zondag speelt Dwingeloo een thuiswedstrijd. Dan komt Havelte op bezoek in het Brinkdorp. Deze derby van Westerveld zal starten om 14.00 uur.