Dwingeloo troeft Gorredijk af

Dwingeloo 1
24-02-2019

Scheidsrechter:   D. (Dedmer) Swart
Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de uitwedstrijd in en tegen Gorredijk op het programma. Op een slecht bespeelbaar veld probeerden beide elftallen er het beste van te maken. Uiteindelijk bleek Dwingeloo de sterkste deze middag en wist het Gorredijk met 0-3 te verslaan.

Na een slordige openingsfase leek Gorredijk het initiatief naar zich toe te trekken. Het eerste echte wapenfeit was echter voor de bezoekers. Een afgeslagen corner werd door Tom Kemkers rakelings langs de kruising gevolleerd. Ook was het Dwingeloo dat de eerste echte uitgespeelde kans direct wist te verzilveren. Bart Barelds wist met een prima steekbal Melvin Koning vrij voor de keeper te zetten. Ondanks dat de doelman het leer nog wist te toucheren verdween de bal achter de doelman in het vijandelijke doel. Na deze vroege openingstreffer liet Dwingeloo de bal aan de thuisploeg maar zij wisten geen kansen te creƫren. De sterk opererende verdediging van Dwingeloo werd wel in de verlegenheid gebracht nadat een aanvaller tussen twee man door de zestien in kon glippen. De hierop volgende valpartij werd door de scheidsrechter resoluut weggewoven waardoor de thuisploeg de gewenste strafschop niet toegewezen kreeg. In de tegenaanval zag Sander Nijstad zijn inzet gekeerd worden door het aluminium. Toen Dwingeloo dan vlak voor rust de score wel wist te verdubbelen leek de wedstrijd al gespeeld. Ditmaal werd Melvin Koning de diepte in gestuurd door Sander Nijstad waarna hij de keeper wist te omspelen en de bal in het lege doel kon schieten, 0-2.

In de tweede helft ging Gorredijk opzoek naar de aansluitingstreffer. Echter was het Dwingeloo dat constant voor gevaar zorgde. Gelukkig voor de thuisploeg ontbrak het aan scherpte in de eindpass van de Dwingelers anders had de ploeg van Friso Bakker de score nog verder kunnen uitbouwen. Het slotakkoord van deze middag was opnieuw voor Melvin Koning, Hij wist na een uur spelen eigenhandig de eindstand te bepalen op 0-3 voor Dwingeloo. Door deze overwinning blijft Dwingeloo de virtuele koploper in de derde klasse D.

Aanstaande zondag staat voor Dwingeloo de thuiswedstrijd tegen THOR op het programma. De heenwedstrijd werd gewonnen door THOR die zo Dwingeloo van de eerste periodewinst af wist te houden.