Dwingeloo en DIO Oosterwolde delen de punten

DIO Oosterwolde 1
10-03-2019

Scheidsrechter:   A.J. (Atze) Achttien
Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de uitwedstrijd tegen DIO Oosterwolde op het programma. Daar waar iedereen vanwege de hevige regenval had gerekend op een afgelasting kon deze wedstrijd gewoon doorgaan. Op een prima bespeelbaar veld konden beide ploegen er niet uit komen. Het werd uiteindelijk een 2-2 gelijkspel.

Zonder enkele sterkhouders begon Dwingeloo terughoudend aan dit toch wel cruciale duel. De bezoekers gunden de thuisploeg de bal om er zo gevaarlijk uit te kunnen komen. Ondanks het vele balbezit wist de thuisploeg één grote mogelijkheid te creëren deze eerste helft maar Dwingeloo doelman Erwin Hof wist redding te brengen voor de Dwingelers. Dwingeloo beperkte zich de eerste helft tot een aantal schoten van afstand waarbij Robert Mulder zijn inzet van zo’n dertig meter rakelings langs de kruising zag verdwijnen. Zo eindigde deze eerste ietwat teleurstellende eerste helft in een 0-0 tussenstand.

In de tweede helft beten beide elftallen wat meer van zich af. Logisch gezien het feit dat de thuisploeg moet winnen om aansluiting te krijgen bij de top van de ranglijst en Dwingeloo om de koppositie te behouden. Toch kwam de voorsprong voor DIO Oosterwolde uit de lucht vallen. De derde corner in een serie van drie werd schitterend in de kruising gekopt. Heel lang kon de thuisploeg hier niet van genieten want gelijk vanaf de aftrap wist Dwingeloo de gelijkmaker al binnen te schieten. Melvin Koning wist zijn collega aanvaller Robert Mulder vrij voor de doelman te zetten waarna Robert Mulder beheerst het leer achter de doelman wist te schuiven. Tegen de verhoudingen in wist Dwingeloo twintig minuten voor tijd ook de tweede kans van deze middag te verzilveren. Ditmaal was het Melvin Koning zelf die vanuit een moeilijke hoek diagonaal binnen wist te schieten. In de slotfase ging DIO Oosterwolde nadrukkelijk op zoek naar de gelijkmaker maar desondanks leek Dwingeloo met de overwinning aan de haal te gaan. Echter werd de defensie van Dwingeloo vijf minuten voor tijd opnieuw geklopt in de lucht. Een indraaiende voorzet werd net genoeg met het hoofd geschampt door de spits uit Oosterwolde waardoor deze de eindstand bepaalde op een 2-2 gelijkspel.

Door dit gelijke komt Dwingeloo in verliespunten weer gelijk met medekoploper Veno. Aanstaande zondag staat voor Dwingeloo opnieuw een cruciaal duel op het programma (als de weergoden het toelaten). Dan komt nummer drie Mildam op bezoek in het Brinkdorp.