Dwingeloo verslaat Asser Boys in seizoensouverture

Asser Boys 1
22-09-2019

Scheidsrechter:   Afgeschermd
Na een aantal oefenwedstrijden en drie bekerwedstrijden stond afgelopen zondag de eerste competitiewedstrijd van het nieuwe seizoen op het programma voor Dwingeloo. In Assen moest het team van Dwingeloo trainer Friso Bakker het opnemen tegen het uit de tweede klasse gedegradeerde Asser Boys. Direct een mooi affiche voor beide elftallen die toch wel hoge ogen willen gaan gooien in deze derde klasse D. Uiteindelijk bleek Dwingeloo de sterkste en werd Asser Boys met minimaal verschil verslagen.

Op een prachtige grasmat begon Asser Boys voortvarend aan dit duel. Dwingeloo werd direct teruggedrukt op eigen helft maar tot grote mogelijkheden leidde dit niet. Na tien minuten gespeeld te hebben melde Dwingeloo zich ook in de wedstrijd. Via een aantal goede aanvallen wisten de bezoekers een viertal goede mogelijkheden te creƫren om de score te openen. Echter hadden de aanvallers van Dwingeloo hen vizier nog niet op scherp deze middag waardoor de doelman steeds redding kon brengen. Ook wist Melvin Koning nog eenmaal de deklat te raken waarna er met een 0-0 tussenstand gerust ging worden.

In de tweede helft trok de thuisploeg het initiatief naar zich toe maar was het Dwingeloo dat alsmaar gevaarlijk bleef. Het mocht dan ook een klein wonder heten dat de Dwingelers nog geen voorsprong hadden genomen. Ondanks dat Asser Boys het merendeel van het balbezit had wisten zei keeper Erwin Hof maar sporadisch tot een redding te dwingen. Het duel leek op slot te zitten totdat Dwingeloo in de 75ste minuut een dubbele wissel door ging voeren. Het waren dan ook beide wisselspelers die met hen eerste balcontacten zorgden voor de 0-1 voorsprong. Thijs Vos wist met een voorzet Robert Mulder te bedienen die vanuit de draai diagonaal binnen wist te schieten. Richting het einde van de wedstrijd wist Dwingeloo als een hecht collectief deze voorsprong vast te houden waardoor de eerste overwinning van het nieuwe seizoen een feit is.

Aanstaande zondag speelt Dwingeloo opnieuw tegen een club uit Assen. Dan komt het uit de tweede klasse gedegradeerde FC Assen op bezoek in het Brinkdorp.