Dwingeloo en FC Assen delen de punten

FC Assen 1
29-09-2019

Scheidsrechter:   M. (Martin) Wever
Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de eerste thuiswedstrijd van het nieuwe seizoen op het programma. Na vorige week Asser Boys gehad te hebben kwam nu FC Assen op bezoek in het brinkdorp. Onder natte omstandigheden maakten beide elftallen er een boeiend duel van.

Op een goed bespeelbaar veld begonnen beide elftallen aan het duel waarin Dwingeloo al na twee minuten tegen een 0-1 achterstand aankeek. Daar waar Dwingeloo gevaarlijk leek te gaan worden in de omschakeling verspeelde het de bal en counterden de bezoekers zichzelf naar een 0-1 voorsprong. In het vervolg van de eerste helft kreeg Dwingeloo de beste kansen maar had de thuisploeg het toch lastig met het makkelijk voetballende FC Assen. Nadat Fabian Bosker de paal had geraakt en aanvaller Frits Nijstad de lat ging Dwingeloo ietwat geflatteerd met een 0-1 achterstand de rust in.

In de tweede helft trok Dwingeloo de wedstrijd steeds meer naar zich toe. Dit resulteerde na een uur spelen in de verdiende gelijkmaker. Een voorzet van Frits Nijstad werd van dichtbij binnen getikt door Fabian Bosker. Het leek hierna een kwestie van tijd voordat de thuisploeg op voorsprong zou komen maar telkens stond de prima keepende doelman uit FC Assen in de weg. In de slotfase van deze wedstrijd leek Dwingeloo deze wedstrijd zelfs nog te gaan verliezen. Nadat een speler van FC Assen na één van de spaarzame aanvallen gevloerd werd in het strafschopgebied mochten de bezoekers aan gaan leggen van elf meter. Ondanks dat deze niet goed werd binnen geschoten schoot de bal mede door het natte veld onder doelman Erwin Hof door. Zo leek dit duel als een nachtkaars uit te gaan voor Dwingeloo ware het niet dat de thuisploeg in de absolute slotfase nog een corner mocht nemen. Deze prima genomen corner werd knap binnen gekopt door centrale verdediger Frank de Leeuw. Uiteindelijk leek Dwingeloo zelfs nog met de overwinning aan de haal te gaan maar een inzet van Frits Nijstad werd nog ter nauwer nood van de doellijn gehaald. Hierna floot de prima leidende scheidsrechter voor het einde van dit enerverende duel.

Aanstaande zondag staat voor Dwingeloo de uitwedstrijd tegen USV op het programma. Vorig seizoen werd hier kansloos verloren dus Dwingeloo krijgt nu de kans om revanche te nemen hiervoor.