Dwingeloo verslaat USV in wedstrijd met twee gezichten

USV 1
06-10-2019

Scheidsrechter:   S. (Sezgin) Degirmenci
Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de lastige uitwedstrijd tegen USV uit Nieuwleusen op het programma. Vorig seizoen moest Dwingeloo tot tweemaal toe de overwinning laten aan USV. Thuis verloor Dwingeloo met 2-3 en in Nieuwleusen werd er een kansloze 4-0 nederlaag geleden. Ditmaal leek Dwingeloo in het begin opnieuw niet opgewassen tegen USV maar het knokte zich terug in de wedstrijd waarna de Dwingelers met een 1-5 overwinning van het veld af stapten.

Op een prachtig sportpark met een prima grasmat begonnen beide elftallen aan deze wedstrijd. De thuisploeg trok direct het initiatief naar zicht toe en stuurde Dwingeloo van het kastje naar de muur. Dit resulteerde na twee minuten spelen ook al in een vroege 1-0 voorsprong voor USV. Nadat doelman Erwin Hof in eerste instantie nog redding kon brengen op een ingekopte corner kon de rebound van dichtbij simpel binnen geschoten worden. De thuisploeg nam duidelijk geen genoegen met deze vroege voorsprong en ging direct opzoek naar het volgende doelpunt. Met soms kunst en vliegwerk konden de roodhemden de schade beperkt houden. Dwingeloo moest uit een ander vaatje gaan tappen en kreeg na wat omzettingen ook steeds meer een aandeel in deze wedstrijd. Nadat Frits Nijstad uit één van de eerste aanvallen de stand op gelijke hoogte had gebracht met een prima lobje kwam Dwingeloo zelfs ietwat gelukkig op een 1-2 voorsprong. Een vlammend schot van Robert Mulder spatte uiteen op de deklat maar verdween via het been van de duikende keeper in het doel. Aan Dwingeloo zijde maalde niemand erom dat er met deze geflatteerde voorsprong gerust kon gaan worden.

In de tweede helft had Dwingeloo de zaken duidelijk beter voor elkaar. Duels werden gewonnen en ook voetballend wist Dwingeloo er steeds vaker uit te komen. Daar waar de thuisploeg de eerste helft een aantal goede kansen wist te creëren kwamen ze deze tweede helft niet meer gevaarlijk voor het doel van Dwingeloo. Desondanks moest Dwingeloo nog tot de 65ste minuut wachten voordat de score uitgebouwd werd door Melvin Koning. Amper twee minuten later was de wedstrijd gespeeld en was het opnieuw Frits Nijstad die wist te scoren en het slap verdedigen van de thuisploeg af wist te straffen. De 1-5 in de slotfase van deze wedstrijd van Julian Otten was alleen voor de statistieken nog van belang. Kort hierna floot de leidsman voor het einde van de wedstrijd en keken zowel Dwingeloo als USV naar het grote scorebord die de 1-5 einduitslag weergaf.

Aanstaande zondag speelt Dwingeloo thuis tegen het stugge Oldeholtpade. De vereniging uit het gelijknamige dorp wist tot nu toe evenveel punten te verzamelen als de Dwingelers. Het beloofd dus een spannend potje te gaan worden aanstaande zondag op sportpark de Hulsebosch.