Dwingeloo verliest van Oldeholtpade

Oldeholtpade 1
13-10-2019

Scheidsrechter:   Afgeschermd
Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de lastige thuiswedstrijd tegen Oldeholtpade op het programma. Beide ploegen hadden 7 punten weten te verzamelen in de drie gespeelde wedstrijden waardoor we toch van een heuse topper konden spreken. Het was dan ook lang spannend deze middag maar uiteindelijk trokken de bezoekers aan het langste eind. Het werd uiteindelijk 1-3.

Dwingeloo begon goed aan de wedstrijd zonder echt direct gevaarlijk te worden. Dit lichte overwicht resulteerde uiteindelijk in een verdiende 1-0 voorsprong voor de thuisploeg. Na twintig minuten spelen wist aanvaller Frits Nijstad het leer van zo’n 25 meter schitterend in de kruising te krullen. Niet veel later leek Dwingeloo zelfs de score te gaan verdubbelen maar dit keer was het Dennis Koning die van dichtbij over schoot. Na deze openingsfase die voor de Dwingelers was trok Oldeholtpade de wedstrijd naar zich toe. Ondanks het vele balbezit kon Dwingeloo gemakkelijk op de been blijven waardoor beide ploegen met een 1-0 tussenstand de kleedkamer mochten gaan bezoeken.

In de tweede helft was hetzelfde spelbeeld te zien als aan het einde van de eerste helft. Het was Oldeholtpade dat dicteerde maar de verdediging van Dwingeloo stond als een huis. Tot in de zestigste minuut toen de topschutter uit Oldeholtpade eigenhandig een strafschop wist te versieren. De bal viel uit de kluts tussen de laatste linie en de doelman van Dwingeloo in waarna de spits van de bezoekers alert reageerde en al schreeuwend ter aarde stortte. De leidsman leek een overtreding gezien te hebben en wees resoluut naar de stip en trok een rode kaart tevoorschijn voor Joris Jans. De strafschop werd uiteindelijk onberispelijk binnen geschoten, 1-1. Na deze tegenslag kreeg Dwingeloo met een mannetje minder een uitgelezen kans om opnieuw op voorsprong te komen maar de inzet van Frits Nijstad uit de draai werd knap gepareerd door de doelman van de bezoekers. In de slotfase van de wedstrijd kreeg Dwingeloo uiteindelijk toch nog de deksel op de neus door opnieuw de topschutter uit Oldeholpade. Toch leek Dwingeloo nog op gelijke hoogte te gaan komen maar een inzet van Frits Nijstad werd ter nauwer nood nog van de doellijn gehaald. Uiteindelijk nadat iedereen van Dwingeloo mee naar voren was gegaan met een corner viel ook nog de 1-3. Dit was tevens de laatste actie van de wedstrijd waardoor Dwingeloo voor het eerst dit seizoen een wedstrijd verliezend af ging sluiten.

Daar waar in de derde helft iedereen van Oldeholpade dacht dat de spelers van Dwingeloo teleurgesteld waren en dus niet aanwezig waren in de kantine… De complete selectie van Dwingeloo was aan het genieten van het altijd gezellige Oktoberfeest in het dorp.

Aanstaande zondag speelt Dwingeloo een uitwedstrijd. Dan gaat het op bezoek in Oosterwolde om tegen DIO Oosterwolde aan te treden.