Complete offday Dwingeloo tegen DIO Oosterwolde

DIO Oosterwolde 1
20-10-2019

Scheidsrechter:   W.J. (Willem Jan) Kimp
Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de uitwedstrijd tegen DIO Oosterwolde op het programma. Na de nederlaag van vorige week tegen Oldeholtpade moest het team van Friso Bakker de draad vandaag weer oppakken. Ondanks alle goed wil beleefde Dwingeloo een complete offday waarna de punten on Oosterwolde achterbleven. Het werd uiteindelijk 0-2.

De thuisploeg begon gretig aan de wedstrijd en wist in de openingsfase al enkele mogelijkheden te creƫren. Ook de slordigheid in de passing van de Dwingelers lag aan de basis voor deze kansen. Telkens was het doelman Erwin Hof die zijn doel schoon wist te houden. Zo ook na een half uur spelen toen DIO Oosterwolde een gemakkelijk gegeven strafschop kreeg. Ondanks dat deze niet goed werd ingeschoten koos de doelman voor de goede hoek en hield hij daarmee zijn ploeg in de wedstrijd. Zo leek Dwingeloo de rust te gaan halen met een 0-0 tussenstand maar wist de thuisploeg in de 45ste minuut alsnog een fout van Dwingeloo af te straffen. Ditmaal faalde de aanvoerder niet waarna er toch gerust ging worden met een 0-1 voorsprong voor de blauwhemden.

Ook na de rust kon Dwingeloo geen potten breken en wist DIO Oosterwolde een kwartier voor tijd de wedstrijd op slot te gooien. Een voorzet werd bij de eerste paal knap binnengetikt. Amper vijf minuten later leek Frits Nijstad Dwingeloo terug te brengen in de wedstrijd maar zijn inzet verdween rakelings voorlangs. Zo boekte Dwingeloo een terechte nederlaag en heeft het nu twee wedstrijden op rij niet weten te winnen.

Aanstaande zondag speelt Dwingeloo wederom weer een uitwedstrijd. Ditmaal krijgen de Dwingelers de kans om tegen het onbekende Oranje Zwart een einde te maken aan deze negatieve reeks.