Dwingeloo verslaat Olyphia met duidelijke cijfers

sv Olyphia 1
03-11-2019

Scheidsrechter:   R. (Roelof) Leuning
Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de thuiswedstrijd tegen oude bekende Olyphia op het programma. Beide verenigingen troffen elkaar vijfmaal in het verleden waarvan Dwingeloo maar één keer wist te winnen. Gisteren brak Dwingeloo met deze negatieve reeks door Olpyhia met maar liefst 5-1 te verslaan.

Onder het toeziend oog van een groot aantal liefhebbers begonnen Dwingeloo en Olyphia aan de wedstrijd. De bezoekers hadden het vanaf het eerste fluitsignaal lastig met de beweeglijke aanvallers van Dwingeloo. Toch wist de thuisploeg in de openingsfase het net nog niet te vinden. Na een half uur spelen was het dan wel raak. Frits Nijstad werd knap bediend waarna de aanvaller koelbloedig afrondde. Amper vijf minuten later kreeg Olyphia een grote mogelijkheid op de gelijkmaker. Na een foute inspeelbal van kon de aanvoerder van Olyphia vrij uithalen vanaf randje zestien maar was het doelman Erwin Hof die zijn eigen fout knap wist te herstellen met een goede redding. Zo leken beide elftallen te gaan rusten met een 1-0 tussenstand maar daar dacht Frits Nijstad anders over. Hij bouwde een aanval zelf op en wis teen voorzet van Melvin Koning fraai af te ronden. Met deze 2-0 tussenstand brak dan toch de rust aan.

Ook in de tweede helft was het Dwingeloo dat de grootste kansen wist te creëren. Na een uur spelen wist Dwingeloo de wedstrijd in het slot te gooien. Melvin Koning werd knap de diepte ingestuurd door Tom Kemkers waarna de aanvaller net eerder bij de bal was dan de uitkomende doelman. Met zijn teen wist hij het leer voorbij de doelman te tikken waarna deze in het lege doel belandde, 3-0 . Vijf minuten later was het opnieuw raak. Een slimme vrije bal van Dennis Koning werd door Robert Mulder bij de eerste paal binnengetikt. Hierna geloofde Dwingeloo het wel waardoor Olyphia ook nog wat mogelijkheden kreeg. Dit resulteerde in de 78ste minuut in het enige doelpunt voor de bezoekers. Een voorzet werd knap binnengekopt door de spits van de groenhemden. Het slotakkoord was opnieuw voor Dwingeloo. Sander Nijstad, die na weken van blessureleed eindelijk weer eens wat minuten mocht maken, wist een corner van Bart Barelds binnen te werken. Zo eindigde deze wedstrijd in een verdiende 5-1 overwinning voor de thuisploeg.

Aanstaande zondag speelt Dwingeloo opnieuw een thuiswedstrijd. Dan komt het gepromoveerde Steenwijk op bezoek.