Dwingeloo doet zichzelf te kort tegen Steenwijk

vv Steenwijk 1
10-11-2019

Scheidsrechter:   Afgeschermd
Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de tweede thuiswedstrijd op rij op het programma. Ditmaal was Steenwijk de tegenstander van Dwingeloo. Het was alweer een aantal jaren geleden dat beide verenigingen elkaar troffen. Destijds was Dwingeloo de overduidelijke winnaar. Nu leek dat weer het geval te gaan worden maar uiteindelijk wist Steenwijk alsnog een punt uit het vuur te slepen. Het werd deze zondag 2-2.

Dwingeloo begon goed aan de wedstrijd en leek al snel op een 1-0 voorsprong te komen. Een goed genomen corner viel op het hoofd van de boomlange Julian Otten die zo het leer van dichtbij binnen wist te knikken. Tot een ieders verbazing keurde de scheidsrechter het doelpunt af wegens een vermeende overtreding op de doelman van Steenwijk. Ondanks deze tegenvaller bleef de thuisploeg opzoek gaan naar de voorsprong. De roodhemden wisten enkele goede mogelijkheden te creƫren waarna Fabian Bosker uiteindelijk de 1-0 wist aan te tekenen. Een prima steekbal van Bart Barelds werd door Fabian Bosker van dichtbij met buitenkant voet binnen geschoten. Toen Sander Nijstad amper vijf minuten later de score verdubbelde leek de buit wel binnen voor de Dwingelers aangezien Steenwijk nog niet gevaarlijk was geweest voor het Dwingelder doel.

In het begin van de tweede helft kon Dennis Koning Dwingeloo op 3-0 brengen maar in eerste instantie werd zijn kopbal gered en ook de rebound werd gekeerd door de doelman uit Steenwijk. Na een uur spelen kwamen de bezoekers enigszins terug in de wedstrijd. Slap verdedigen aan de kant van de thuisploeg resulteerde uiteindelijk in de aansluitingstreffer, 2-1. Toen de scheidsrechter Steenwijk ook nog een handje hielp bij het toekennen van een strafschop was Dwingeloo weer terug bij af, 2-2. Hierna ging Dwingeloo weer opzoek naar de hernieuwde voorsprong en in de tachtigste minuut kreeg ook Dwingeloo een strafschop toegekend. Sander Nijstad werd van de sokken gelopen waarna hijzelf de strafschop wou verzilveren maar de doelman kon redding brengen. Ook een ouderwetse scrimmage voor het doel van Steenwijk leverde uiteindelijk niks op waardoor Dwingeloo deze middag twee punten verspeelde.

Aankomend weekend staan er geen competitiewedstrijden op het programma. Vanwege de goede prestaties van Dwingeloo in de beker mag Dwingeloo aanstaande zaterdag afreizen naar Urk om het daar op te nemen tegen het tweede elftal van Urk. Deze wedstrijd begint om half 3 op Urk.