Duo-baan technisch jeugdcoördinator Rob Vliek en Erik van Tongeren

Goed nieuws voor de jeugd van VV Dwingeloo: de vacature van technisch jeugdcoördinator is weer ingevuld. Rob Vliek en Erik van Tongeren gaan dit vanaf komend seizoen als duo-baan oppakken.

Twee jaar geleden hebben we als voetbalvereniging ingestoken op ontwikkeling van de jeugd middels het aanstellen van een technisch jeugdcoördinator. Door omstandigheden was de functie na een half jaar echter weer vacant. De jeugdcommissie is daarom verheugd dat het ervaren tweetal Rob en Erik bereid is het jeugdvoetbal optimaal te ondersteunen vanaf het seizoen 2017-2018.

De belangrijkste taak van hen is om jeugdtrainers te instrueren en te begeleiden door minimaal twee keer per week aanwezig te zijn bij de trainingen. Ook het verbeteren en bewaken van het jeugdbeleidsplan is onderdeel van de functie. Het jeugdbeleidsplan moet jeugdtrainers en -leiders helpen bij het gestructureerd begeleiden van jeugdspelers in hun ontwikkeling.

Zowel Rob als Erik is geen onbekende bij de VV Dwingeloo. Rob is momenteel trainer/coach van MO15-1, en hij gaat die rol volgend siezoen ook oppakken voor JO19-1.
Erik is al jarenlang een bekend gezicht bij onze vereniging. Naast zelf actief voetballer in o.m. het eerste team is Erik diverse jaren jeugdtrainer geweest.
Vanwege een blessure heeft Erik zijn eigen voetbalcarrière moeten beëindigen, maar met zijn nieuw rol is hij op een andere manier weer erg waardevol voor de club!

Wij als jeugdcommissie wensen Rob en Erik heel veel succes als technisch jeugdcoördinator het komende seizoen!