Dwingeloo 5 viert kampioenschap

Afgelopen zondag is Dwingeloo 5 voor het 2e jaar op rij kampioen geworden. En dat is uitbundig gevierd met o.m. de koninklijke cabrio bus!

Na de recente winstpartijen tegen de nummers 2 en 3 Steenwijk en Olyphia kon het eigenlijk niet meer mis gaan in de laatste wedstrijd tegen hekkensluiter Wispolia. Vol vertrouwen op een goede afloop schakelde het management van Dwingeloo 5 daarom de cabrio bus in waar eerder de koninklijke familie Koninginnedag in vierde, en waar ook enkele betaald voetbalclubs als De Graafschap en FC Groningen hun ereronde in maakten.

De vroege heenreis naar Terwispel was wat aan de frisse kant in de open bus. Dus zaak om goed op te warmen voor de eerste helft, en dat lukte. Met maar liefst een 0-5 voorsprong gingen de spelers de rust in! De 2e helft was een kwestie van freewheelen naar de titel, en na het eindsignaal bij een 2-6 stand was het kamioenschap een feit. Onder inmiddels wat warmere omstandigheden kon de feestelijke terugreis beginnen.

Uiteraard hoopt het team ook volgend seizoen weer goed voor de dag te komen. Nieuwe spelers die hun energie kwijt willen op het grote veld zijn daarom van harte welkom!