Dames 7x7 van start!

Vrijdag 15 september is het Dames 2 team 7 x 7 gestart met een klein toernooitje in Dwingeloo. Tegenstanders waren Zuidwolde en USV uit Nieuwleusen.

Vooraf waren de dames best wel gespannen. En in hun eerste wedstrijd tegen Zuidwolde was dat ook wel te merken. Veel balverlies. In de 5e minuut resulteerde dat dan ook al in de 1-0 voor Zuidwolde. Toch herpakten de dames zich goed en in de 8ste minuut schoot Kristien rakelings naast. Door een paar fantastische reddingen van onze keepster Klaske bleef het lang 1-0. Toch, door hard te blijven werken en door tijdig druk te zetten kwamen we langszij. In de voorlaatste minuut scoorde Kristien de gelijkmaker. Eindstand 1-1.

De tweede wedstrijd tegen USV was "different coek" zoals van Gaal gezegd zou hebben. Usv had onze eerste wedstrijd tegen Zuidwolde goed geanalyseerd, en je kon duidelijk zien dat dit team al langer samengespeeld heeft. Toch boden wij goed partij, maar in de 10 minuut was het dan toch raak. Ondanks dat het 0-3 werd kunnen we terugkijken op een geslaagd debuut.

Dan de derde helft. Uitstekende posities aan de hoge tafel en de stemming was uitstekend. Iedereen, niemand uitgezonderd heeft dit eerste toernooitje als geweldig mooi gevonden. Dank nog aan Gerrie Grooters voor het snel aanleveren van de tuniekjes en we zien elkaar op het volgende toernooi op 29 september in Pesse.  Tot dan!