Dwingeloo verliest ongelukkig van Trinitas

Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo haar eerste thuiswedstrijd van het nieuwe seizoen op het programma. In deze tweede speelronde kwam Trinitas op bezoek. Beide ploegen snakken naar de eerste overwinning waardoor er van enige druk toch wel sprake was. Na negentig minuten voetballen bleek Trinitas de gelukkige winnaar en blijft de druk bij Dwingeloo aanhouden.

In een aftastende openingsfase waarin Trinitas veelvuldig aan de bal was viel er weinig te genieten voor de toeschouwers. Zonder grote mogelijkheden aan beide kansen tikten de minuten weg. Toch was het Dwingeloo dat de score leek te openen nadat Fabian Bosker een voorzet van Robert Mulder voor het binnen tikken had. Iets te wild schoot hij het leer hard over het lege doel. Niet veel later kwamen de bezoekers op een 0-1 voorsprong. Uit één van de vele corners verdween de bal via via in het Dwingeloo doel. Deze 0-1 was tevens de ruststand deze middag.

Na rust ging Dwingeloo gretig opzoek naar de gelijkmaker. Vlak na rust leek de ingevallen Sander Nijstad beide ploegen al op gelijke hoogte te schieten maar zijn inzet ging rakelings voorlangs. Na deze grote mogelijkheid werd de druk op de defensie van de bezoekers opgevoerd waardoor zij nauwelijks meer aan aanvallen toe kwamen. Een kwartier voor tijd viel dan ook de dikverdiende gelijkmaker. Een indraaiende vrije trap werd voor de uitkomende goalie weggekopt en verdween wederom na een klutssituatie in het vijandelijke doel, 1-1. Dwingeloo rook bloed in ging vol passie opzoek naar de voorsprong. Fabian Bosker was dichtbij maar zijn inzet werd knap gestopt door de doelman van Trinitas. Vlak voor tijd kreeg Dwingeloo de deksel op de neus waardoor ook deze wedstijd verloren ging, 1-2.

Zo wacht Dwingeloo na twee speelronden nog altijd op de eerste overwinning. Aanstaande zondag krijgt Dwingeloo opnieuw de kans om zich te revancheren. Dan speelt Dwingeloo een uitwedstrijd, in één van de weinige derby’s dit jaar, tegen Havelte.