JO8-2 wint sterk bezet toernooi in Elim!

Afgelopen zaterdag, 9 juni,  speelde JO8-2 als seizoens-afsluiter op een sterk bezet toernooi in Elim. In totaal moesten vier tegenstanders bestreden worden; Sc Elim JO8-1, Noordscheschut JO8-1, NKVV/Protos JO8-1 en VKW JO8-2.

Dankzij een paar afzeggingen en daarvoor in de plaats 2 aanvullingen werd in een iets gewijzigde samenstelling de strijd aangegaan.

In de eerste 2 wedstrijden gingen de Dwingeler boys voortvarend van start met als resultaat 2 klinkende overwinningen op NKVV/Protos en Sc Elim. Om gedurende het toernooi op krachten te blijven werd in de vorm van de meegebrachte gezonde snack het energieniveau op peil gehouden.
Dat die energie wel nodig was bleek in de volgende wedstrijd tegen Noordscheschut. Op voorhand werd ingeschat dat het wel eens een zware dobber kon worden. Naast het fysieke spel, waar Noordscheschut toch wel een beetje om bekend staat, liepen er ook een paar goede voetballers tussen. Helaas ging N’schut er dan ook uiteindelijk met de winst van door.

Dankzij alle andere resultaten in de poule was er in de laatste wedstrijd nog steeds een mogelijkheid om het toernooi af te sluiten op de 1e plaats. Dan moest er wel gewonnen worden van VKW. Dit was geen onmogelijke opgave aangezien VKW enkel nog maar gelijk gespeeld had. Echter de voorgaande wedstrijden en het leuke spelen tussen de wedstrijden door had wel voor wat vermoeidheid gezorgd in de selectie. Daar stond dan tegen over dat VKW een selectie had met in totaal wel 4 wissels, van vermoeidheid kon daar dan ook geen sprake zijn. Ondanks de vele kansen werd het doel niet vaker gevonden dan dat de tegenstander dat wist te doen; een gelijkspel…..

Het gevoel overheerste dat de grote kans op toernooiwinst om zeep was geholpen. Met een lekker ijsje als troost werd de laatste wedstrijd afgewacht en vervolgens was het tijd voor de prijsuitreiking.

“Op plek 5…. VKW!”
….ok op naar nummer 4.
“Op de 4e plaats…. Sc Elim”
….. ok, ok, dat lag wel in de lijn der verwachting….
“Op de 3e plaats…. NKVV/Protos”
….YES, 2e , een supergoed resultaat!
“Op plaats 2…..”,
Ja we komen er aan. Geef die beker maar…..
”….Noordscheschut!”
Hè, wat…. euh, hè… oh maar wacht eens even……
“En op de 1e plaats… DWINGELOO
JAAAAAAAAA, dus toch. Gejuich, blije gezichten en samen de grootste beker op halen!!
Dankzij het verrassende resultaat in de laatste wedstrijd, waarin Noordscheschut onverwacht punten verspeelde, konden de jongens als kampioenen huiswaarts keren. Een perfect einde van een leuk seizoen! Met een flinke dosis zelfvertrouwen kan de zomerstop ingegaan worden.

Leiders en trainers bedankt voor alle begeleiding afgelopen seizoen!!!!
Tot na de zomer.

Geen nieuwsberichten gevonden