Dwingeloo eindigt het jaar met een overwinning

Wacker 1
Dwingeloo 1
13-12-2015

Scheidsrechter:   Smit, P.
Afgelopen zondag stond voor de zoveelste keer in de geschiedenis de wedstrijd Wacker – Dwingeloo op het programma. Voor beide ploegen betekende dat dit tevens de laatste wedstrijd van kalenderjaar was. Dwingeloo is de laatste weken goed in vorm terwijl wakker telkens maar niet tot winst wist te komen. Deze stijgende lijn wist Dwingeloo afgelopen zondag door te trekken waardoor de winterstop misschien wel te vroeg komt voor de ploeg van trainer Martin Koops. Het werd uiteindelijk 1-3.

Dwingeloo begon furieus aan de wedstrijd in tegenstelling tot de voorgaande wedstrijden. Deze goede start leverde al snel de openingstreffer op. Na een prima actie van Frits Nijstad wist hij de goalie uit de Wijk met een beheerst schot het nakijken te geven. Wacker mocht van geluk spreken dat Dwingeloo de wedstrijd al niet binnen het half uur op slot wist te gooien. Zo wist Melvin Koning de dwarsligger te raken en moest de doelman nog enkele keren reddend optreden. De thuisploeg stelde daar niks tegenover waardoor beide ploegen met een 0-1 tussenstand de kleedkamer op mochten zoeken.

Na de onderbreking was veelal hetzelfde spelbeeld te zien. Wacker liet de bal aan Dwingeloo maar kon nu in tegenstelling tot de eerste helft er wel enkele keren gevaarlijk uit komen. Desondanks was het Dwingeloo dat de score verdubbelde. Na een prima steekbal van Tom Kemkers op Frits Nijstad kon de laatstgenoemde simpel de doelman omspelen en de 0-2 aantekenen. Deze verlossende goal gaf Dwingeloo wt meer vertrouwen waardoor het ook grotere kansen wist te creeeren. Echter faalden de Dwingelers in de afwerking. Daar waar iedereen dacht dat het bij 0-2 bleef deze middag scoorde Wacker uit het niets de aansluitingstreffer na te nonchalant verdedigen bij Dwingeloo. Heel lang kon de ploeg uit de Wijk hier niet van genieten want direct uit de aftrap wist Melvin Koning het verschil weer terug te brengen naar twee doelpunten. Hij scoorde na een verdedigingsfout fraai de 1-3. Deze klap kwam Wacker niet meer te boven waarna de prima leidende scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd floot.

Door de goede reeks van Dwingeloo de laatste weken (3x winst en 1x gelijk) is de ploeg opgeklommen naar de tiende plaats. Mede daardoor had de winterstop nog wel een week later mogen beginnen. Desondanks weet Dwingeloo het jaar zo goed af te sluiten en kan het met een goed gevoel de winterstop ingaan. Op 24 januari start de competitie weer. Dan komt Asser Boys op bezoek in Dwingeloo.

Via deze weg willen wij iedereen bedanken voor de support en fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar toewensen.