Dwingeloo na hectische slotfase te sterk voor Oldeholtpade

Oldeholtpade 1
24-03-2019

Scheidsrechter:   W.J. (Willem Jan) Kimp
Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de uitwedstrijd tegen de eerste periodewinnaar Oldeholtpade op het programma. Beide elftallen hebben dit seizoen vanwege de verschillende afgelastingen nog niet tegen elkaar gespeeld. Desondanks wist de ploeg uit Oldeholtpade wel de eerste periode af te snoepen van de Dwingelers. Vandaag viel er echter wat te juichen voor de equipe uit Dwingeloo. Met 2-4 trok het team van Friso Bakker deze middag aan het langste eind.

Op een moeilijk bespeelbaar veld trokken beide elftallen ter strijde. Het eerste echte gevaar kwam van de thuisploeg maar tot tweemaal toe ging het leer rakelings voorlangs. De best mogelijkheid in de openingsfase voor de bezoekers kwam op het conto van aanvaller Robert Mulder maar zijn inzet werd knap gepareerd door de doelman van Oldeholtpade. Na twintig minuten wist Dwingeloo dan toch op voorsprong te komen. Verdediger Rene Wiltinge wist een afgeslagen corner alsnog knap binnen te koppen. Heel lang kon Dwingeloo echter niet genieten van deze voorsprong want amper tien minuten later wist de veel scorende spits van Oldeholtpade de gelijkmaker binnen te schieten. In de slotfase van de eerste helft werd Dwingeloo sterker en wist het nog en aantal grote mogelijkheden te creëren om opnieuw op voorsprong te komen maar faalde het in de afronding waardoor beide teams met 1-1 de kleedkamer op mochten gaan zoeken.

In de tweede helft wist Dwingeloo snel te scoren. Opnieuw stond een goede corner aan de basis van deze voorsprong. Nadat de keeper onder de bal doorging kon Sander Nijstad simpel bij de tweede paal het leer het laatste zetje geven. Na deze voorsprong was het Dwingeloo dat de wedstrijd controleerde en via een aantal gevaarlijke aanvallen zelfs de wedstrijd in het slot had moeten gooien. Dit gebeurde echter niet waardoor in de slotfase alsnog de onfortuinlijke gelijkmaker viel. Via een drietal Dwingelers verdween een indraaiende voorzet in eigen doel. Zo leek Dwingeloo deze middag kostbare punten te gaan verspelen ware het niet dat Oldeholtpade nadrukkelijk opzoek ging naar de overwinning en Dwingeloo kon profiteren van de geboden ruimte. Een vlijmscherpe tegenaanval van de bezoekers resulteerde er dan ook in dat Dwingeloo in de absolute slotfase opnieuw op voorsprong wist te komen. Een voorzet op maat van Melvin Koning werd ‘a la Griezmann’ binnen gewerkt door Sander Nijstad. Hiermee was de wedstrijd echter nog niet gespeeld want via het opportunistische spel wist de thuisploeg bijna voor de derde keer deze middag op gelijke hoogte te komen. Dwingeloo verdediger Frank de Leeuw wist uiteindelijk met een uiterste krachtsinspanning te voorkomen dat de bal via de deklat in het doel verdween. Uiteindelijk wist Dwingeloo de overwinning toch in veilige haven te brengen. Ditmaal was het Melvin Koning die met een fraai lobje de eindstand wist te bepalen. Door deze verdiende maar benauwde zege houdt Dwingeloo de koploper binnen handbereik.

Aanstaande zondag speelt Dwingeloo opnieuw een uitwedstrijd. Dan moet er aangetreden worden tegen Renado uit St. Nicolaasga.