Dwingeloo en Mildam in evenwicht

Mildam 1
28-10-2018

Scheidsrechter:   J (Jeffrey) Lubberts
Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de lastige uitwedstrijd tegen Mildam op het programma. Ook afgelopen seizoen kwamen beide elftallen elkaar tegen. Destijds werd het 2-2 en werden de punten eerlijk verdeeld. Ook vandaag hielden Dwingeloo en Mildam elkaar in evenwicht. Ditmaal werd het 1-1.

Mildam liet er deze middag geen gras over groeien en zette Dwingeloo overal op het veld onder druk. Dwingeloo had het hier zichtbaar lastig mee waardoor het spel zich voornamelijk op de helft van de bezoekers afspeelde. Ondanks het overwicht voor de thuisploeg wisten ze de sterke defensie van Dwingeloo niet uit elkaar te spelen. Tot aan de rust viel er zelfs geen kans te noteren voor Mildam. Dwingeloo waas daarentegen wel dichtbij de 1-0 voorsprong. Één van de spaarzame aanvallen van Dwingeloo werd door de geheel vrijstaande Melvin Koning op de paal geschoten nadat de voorzet iets te hard gegeven werd.

In de tweede helft kwam Dwingeloo iets beter voor de dag waardoor er een meer gelijk opgaande wedstrijd ontstond. Ook in de tweede helft had Mildam moeite met het creëren van kansen maar kreeg in de 55ste minuut een uitgelezen mogelijkheid om de score te openen. Na een overtreding in het strafschop gebied wees de leidsman resoluut naar de stip. Deze strafschop werd feilloos binnen geschoten waardoor Mildam terecht op een 1-0 voorsprong kwam. Heel lang kon de thuisploeg niet genieten van deze voorsprong want amper vijf minuten later schoot Sander Nijstad na een knappe individuele actie de gelijkmaker binnen. Het laatste half uur golfde het spel op en neer en gingen beide teams opzoek naar de overwinning. De grootste kansen hierin waren voor de bezoekers maar de scherpte in de afronding ontbrak. Zo eindigde deze wedstrijd waarin Mildam het betere van het spel had maar de kansen voor Dwingeloo waren in een terechte 1-1.

Aanstaande zondag speelt Dwingeloo een thuiswedstrijd. Ditmaal komt Renado op bezoek in het Brinkdorp.