Dwingeloo en Asser Boys komen niet tot scoren

Asser Boys 1
28-02-2016

Scheidsrechter:   Esselbrugge, A.
Afgelopen zondag stond na weken van wel / niet voetballen eindelijk weer een competitiewedstrijd op het programma. Dwingeloo moet het thuis opnemen tegen Asser Boys. Beide ploegen verkeren in dezelfde situatie. Na een slechte start hebben beide ploegen de laatste wedstrijden de goede vorm te pakken en klimmen zo op de ranglijst omhoog. Mede hierdoor gaven beide ploegen elkaar weinig toe waardoor deze wedstrijd eindigde zoals die begon.

Dwingeloo begon goed aan de wedstrijd en wist met verzorgd voetbal de bezoekers terug te dringen. Dit leverde echter geen kansen op waarna de wedstrijd kantelde in het voordeel van de ploeg uit Assen. Dwingeloo kreeg steeds meer moeite met het spel van Asser Boys en kwam er zelf maar moeizaam nog uit. Ondanks de toenemende druk stond de defensie van de Dwingelers als een huis en wist zo te voorkomen dat Asser Boys ook maar één uitgespeelde kans kreeg. Beide doelmannen hadden vrij weinig te doen maar de doelman uit Assen moest vlak voor rust toch nog reddend optreden. Robert Mulder controleerde een prima pas van Dennis Koning op de borst en stond zo plotseling oog in oog met de doelman. Mede doordat de verdediger van Asser Boys de spits nog in de rug lastig viel kon de doelman de inzet van Robert Mulder keren.

Na rust was Dwingeloo de bovenliggende partij. Maar ook nu wisten beide ploegen geen kansen te creëren. Verder dan een paar schoten van afstand kwamen de twee elftallen niet. Zo viel er deze middag weinig te genieten voor de neutrale toeschouwer en konden zowel Asser Boys als Dwingeloo wel leven met een punt.

Aanstaande zondag staat voor Dwingeloo de lastige uitwedstrijd tegen titelkandidaat Trinitas op het programma. In de eerste wedstrijd ging Dwingeloo kansloos ten onder. Hopelijk kunnen de Dwingelers nu ze beter in vorm zijn het hoog geklasseerde Trinitas wat moeilijker maken.