Dwingeloo kent wisselvallige voorbereiding

Diever-Wapse 1
27-08-2016

Scheidsrechter:   Boer, RK
Na een aantal trainingen stond op zondag 14 augustus de eerste oefenwedstrijd voor de vernieuwde selectie van Dwingeloo 1 op het programma. In Havelte nam het team van trainer Martin Koops het op tegen de plaatselijke trots. Mede door de vakanties kon Dwingeloo nog niet beschikken over de voltallige selectie waar ze het nieuwe seizoen mee willen beginnen. Desondanks wist Dwingeloo deze eerste wedstrijd winnend af te sluiten door doelpunten van Erik van Tongeren en Robert Mulder. Na de 0-2 voorsprong wist Havelte uiteindelijk uit de vele kansen die zij kregen toch de eretreffer te maken. Door deze treffer bleef de score na negentig minuten steken op 1-2 in het voordeel van Dwingeloo.

Nu de kop eraf was stond de bekerwedstrijd in en tegen Uffelte op het programma. Op voorhand zou dit duel geen moeilijkheden mogen opleveren voor de Dwingelers aangezien Uffelte uitkomt in de vijfde klasse A. De eerste echte mogelijkheid was echter voor Uffelte die de paal wisten te raken. Gedurende de wedstrijd kwam Dwingeloo wel wat beter in de wedstrijd en wist het ook wel enkele goede mogelijkheden te creëren maar telkens wisten zij deze niet af te ronden. Ook stond tot tweemaal toe de paal in de weg. Mede hierdoor eindigde deze wedstrijd in een teleurstellende 0-0 eindstand.

Na deze tegenvaller stond gelukkig al vrij snel de uitwedstrijd tegen Hoogersmilde op het programma. De ideale mogelijkheid om je driect te revancheren van het debacle tegen Uffelte. Ook deze wedstrijd zou voor Dwingeloo geen problemen mogen opleveren aangezien Hoogersmilde uitkomt in de vierde klasse E. Het liep allemaal niet zoals verwacht. Ondanks het soms goede veldspel en de 0-1 voorsprong wist Dwingeloo het niet vol te houden en kreeg het in de laatste fase van de wedstrijd zelfs nog twee tegendoelpunten te incasseren. Door deze nederlaag is Dwingeloo kansloos voor het behalen van de volgende bekerronde. Wel staat er nog één duel op het programma. In het jubileumweekend komt Diever-Wapse op bezoek in Dwingeloo.

Na deze twee wedstrijden waarin een tegenvallend resultaat geboekt werk moest Dwingeloo de wedstrijd spelen die het absoluut niet wil en mocht verliezen. Thuis tegen buurman Diever-Wapse. Ondanks dat er voor beide teams sportief gezien niks meer te behalen viel stond de ‘eer’ wel op het spel. In een zeer sportief duel liet Dwingeloo nu wel het klasse verschil in de score tot uiting komen. Het werd uiteindelijk 8-0.

Of Dwingeloo klaar is voor de competitie moet aanstaande zondag blijken. Dan komt het Steenwijk van oud Dwingeloo trainer Jan Boxum op bezoek.