Dwingeloo dichtbij stunt tegen eersteklasser Emmen VV

Emmen 1
19-10-2014
2-3

Na 6 competitie speelronden was het afgelopen zondag weer tijd voor de bekerwedstrijden. Omdat Dwingeloo de poulefase door wist te komen mochten zij het in deze eerste knockout ronde opnemen tegen Emmen VV. Emmen VV komt uit in de eerste klasse terwijl Dwingeloo in de 3 klasse speelt. Op voorhand een schier onmogelijke taak voor de Dwingelers om opnieuw een ronde verder te komen. Toch was Dwingeloo dichtbij een stunt maar moest het toch haar meerdere kennen aan de ploeg uit Emmen. Het werd 2-3.

Ondanks het druilerige weer waren er toch veel bezoekers afgekomen op dit duel. Deze zagen dan ook dat Emmen VV direct het initiatief naar zich toe trok. Mede door het niet al te hoge baltempo konden de Dwingelers het doel tot de 20ste minuut eenvoudig schoon houden. Door een steekbal op de geheel vrijstaande aanvoerder van Emmen vv kon hij vrij eenvoudig de score openen. Heel lang kon Emmen niet genieten van deze voorsprong want vijf minuten later was de eerste kans voor Dwingeloo direct raak. Sander Nijstad klopte de gehele defensie op snelheid waarna hij oog in oog met de doelman de bal beheerst in de verre hoek binnen wist te schuiven, 1-1. In het verloop van de eerste helft moest Dwingeloo zich vooral concentreren op het verdedigen. Dit deed men ook na behoren want ondanks het vele balbezit van de bezoekers wisten zij vrij weinig kansen te creëren. Toch kwamen zij vlak voor rust op een 1-2 voorsprong. Na een snelle combinatie door het as van het veld verschafte een speler van Emmen VV zich vrije doorgang naar het doel van Dwingeloo. Met een beheerst balletje gaf hij Erwin Hof het nakijken.

In het begin van de tweede helft probeerde Emmen VV meteen opzoek te gaan naar meer doelpunten. De druk werd opgevoerd maar Dwingeloo verdedigde bekwaam waardoor het nooit echt gevaarlijk werd in de doelmond. Halverwege de tweede helft barste het duel echt los en zou het nog een ware bekerkraker gaan worden. Na de rode kaart van Gert Nijstad kwamen de bezoekers op een 1-3 voorsprong. Daar waar iedereen dacht dat de wedstrijd nu wel gespeeld zou zijn, rechtte Dwingeloo de rug en ging het fanatiek op zoek naar de aansluitingstreffer. Het verschil in klasse en de nummerieke minderheid werden totaal verbloemd door de hardwerkende Dwingelers. Dwingeloo werd de bovenliggende partij en creëerde een paar prima mogelijkheden om te kunnen scoren. Melvin Koning bracht de thuisploeg weer helemaal terug in de wedstrijd toen hij een prima steekbal van Jos Kemkers onder de doelman van Emmen VV door wist te schuiven. Dwingeloo rook bloed en Emmen VV wist zich geen raad meer met de enthousiaste thuisploeg die steeds meer gesteund werd door de dertiende man. Rolf Alberts was zelfs dicht bij de gelijkmaker maar zijn kopbal scheerde rakelings langs de kruizing. In de absolute slotfase had Sander Nijstad de kans om een verlenging af te dwingen nadat hij op een lange bal van Rolf Alberts naar het gras werd gewerkt binnen de beruchte lijnen. De hieruit volgende strafschop werd door Sander Nijstad gemist waarna het eindsignaal klonk door de goed fluitende leidsman en Emmen VV alsnog een nipte overwinning wist te boeken. Daar waar Dwingeloo op basis van de tweede helft en de getoonde strijdlust misschien meer had verdiend is het uitgeschakeld in het bekertoernooi en kan het vizier volledig gericht worden op de competitie.

Aanstaande zondag staat namelijk de topper tegen Fc Oldemarkt op het programma. Fc Oldemarkt is op dit moment de trotse koploper in de derde klasse B. Ondanks de altijd gezellige derde helft zal er toch eerst gestreden moeten gaan worden om de felbegeerde 3 punten. Kom daarom allemaal aanstaande zondag in groten getale naar de wedstrijd tussen koploper Fc Oldermarkt en de nummer drie Dwingeloo.

Tot zondag!!