Dwingeloo boekt moeizame overwinning op Veno

VENO 1
19-04-2015
2-1

Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de thuiswedstrijd tegen Veno op het programma. Voor beide ploegen is dit om verschillende redenen een belangrijke wedstrijd. Voor Dwingeloo is winst noodzakelijk om aan het eind van dit seizoen nog nacompetitie te kunnen spelen terwijl Veno nog volop strijd tegen rechtstreekse degradatie. Uiteindelijk winst Dwingeloo een achterstand om te buigen en won het verdiend met 2-1.

Op een zonnig sportpark de Hulsebosch begonnen beide ploegen aan de wedstrijd. Direct was duidelijk dat Veno de bal liet aan de Dwingelers om zo in de counter toe te kunnen slaan. Deze tactiek zorgde mede voor een eerste helft zonder al te veel kansen. Melvin Koning had de grootste kans op de openingstreffer maar hij schoot een voorzet van collega aanvaller Frits Nijstad jammerlijk naast. Even later was Frits Nijstad dichtbij een doelpunt maar zijn kopbal werd vlak voor de lijn weggewerkt. Zo eindigde deze eerste helft in een saaie 0-0 tussenstand.

Na de rust was hetzelfde spelbeeld te zien. Toch loonde de tactiek van de bezoekers alsnog. Daar waar Dwingeloo in de fout ging kon Veno in de omschakeling zo vrij doorlopen op doelman Erwin Hof. De aanvaller van Veno wist wel raad met dit buitenkansje en schoot zo beheerst de 0-1 tegen de touwen. Dit was voor Dwingeloo het sein om nog even wat extra’s te geven. Hierdoor scoorde Dwingeloo vijf minuten na de openingstreffer de gelijkmaker. Een indraaiende vrije bal van Frits Nijstad werd bij de tweede paal ingekopt door Bart Barelds. Zijn inzet kon echter nog net gepareerd worden door de doelman van Veno. Hij bokste de bal echter weer het veld in waarna Paul Schieving uit een moeilijke hoek alsnog de 1-1 kon binnen knikken. Dwingeloo leek hierna wat beter te gaan spelen en had ook een strafschop verdiend nadat Sander Nijstad in de zestien meter van de sokken werd gelopen. De scheidsrechter besliste echter anders. Uiteindelijk wist Dwingeloo toch nog de o zo belangrijke 2-1 te maken. Na goed doorzetten van Sander Nijstad ging een verdediger van Veno in de fout waarna hij op zijn beurt Dennis Koning kon bereiken met een voorzet. Deze laatstgenoemde kon zo vrij eenvoudig de 2-1 binnen tikken. Na dit doelpunt kwam Dwingeloo niet meer in gevaar waardoor de belangrijke drie punten in Dwingeloo achterbleven.

Aankomende zondag speelt Dwingeloo een uitwedstrijd tegen het al gedegradeerde de Blesse. Ook deze wedstrijd is voor de Dwingelers weer van groot belang. Dwingeloo zal dan weer voor de drie punten spelen maar ook om de goede vorm te hervinden richting de mogelijke de nacompetitie.

Beilen is afgelopen zondag kampioen geworden van deze klasse. Bij deze willen wij Beilen hartelijk feliciteren met het behaalde kampioenschap.