Dwingeloo verslaat de Blesse met ruime cijfers

Blesse De 1
Dwingeloo 1
26-04-2015
2-6

Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de uitwedstrijd tegen het reeds gedegradeerde de Blesse op het programma. Op voorhand zou Dwingeloo deze wedstrijd vrij eenvoudig moeten kunnen winnen. Ondanks dat het 45 minuten allemaal wat moeizaam ging werd er toch zes keer gescoord door de Dwingelers. Het werd uiteindelijk 2-6.

In een aftastende openingsfase kreeg de Blesse de eerste grote mogelijkheid in de schoot geworpen. Gelukkig voor de Dwingelers werd dit kadootje niet uitgepakt door de Blesse. Na deze kans leken de Dwingelers wakker geschut en drong het de thuisploeg terug op eigen helft. Dwingeloo creëerde kans naar kans maar zowel Sander Nijstad, Frits Nijstad als Dennis Koning faalden in de afronding. Toch was het de topscoorder van Dwingeloo, Sander Nijstad, die Dwingeloo op een verdiende 0-1 voorsprong wist te schieten. Een fraaie steekbal van Frits Nijstad werd door Sander Nijstad fraai afgerond. Ondanks dat Dwingeloo de betere ploeg was beet de hekkensluiter toch een paar keer van zich af. Tot tweemaal toe wisten zij het aluminium te raken waarbij bij één keer de bal in de rebound alsnog tot doelpunt werd gepromoveerd, 1-1. Dwingeloo leek hierna alsnog met een voorsprong te gaan rusten maar opnieuw een doelpunt van Sander Nijstad werd ditmaal al dan niet terecht afgekeurd wegens buitenspel. Zo bleef de stand na 45 minuten steken op 1-1.

Na het fluitsignaal voor het begin van de tweede helft schoot Dwingeloo uit de startblokken. Één minuut na het fluitsignaal wist Sander Nijstad met een schitterende volley in de kruising Dwingeloo alweer op voorsprong te schieten. En nog geen dertig seconden hierna leek de wedstrijd beslist toen Frits Nijstad de 1-3 op het scorebord wist te schieten. Dwingeloo was duidelijk de bovenliggende partij maar liet de thuisploeg nog wel in een stunt geloven toen zij de 2-3 achter doelman Erwin Hof hadden geschoten. Het geloof in een stunt was echter van korte duur want Gert Nijstad, Melvin Koning en Frits Nijstad wisten voor Dwingeloo nog te scoren waardoor de eindstand op 2-6 kwam te staan.

Aanstaande zondag wacht Stanfries in voor Dwingeloo de laatste uitwedstrijd van de competitie van dit seizoen. Dwingeloo zal dan wederom moeten winnen om zo de achtervolgers achter hen te houden. Zal dit Dwingeloo lukken?