Dwingeloo verspeelt voorsprong tegen Stanfries

Stanfries 1
03-05-2015
2-2

Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de laatste uitwedstrijd voor de competitie op het programma. Hierin moest de ploeg van Martin Koops aantreden tegen Stanfries. Ondanks dat er voor Stanfries niets meer op het spel stond deden zij hen sportieve plicht en hield het een verdiend punt over aan deze ontmoeting. Het werd 2-2.

Dat Dwingeloo zich vandaag kon verzekeren van nacompetitie voetbal was in de openingsfase niks te merken. De eerste grote mogelijkheid was voor de thuisploeg maar zoals wel vaker dit seizoen hield Dwingeloo doelman Erwin Hof zijn ploeg overeind in de openingsfase. Na deze grote mogelijk kroop Dwingeloo wat uit de schulp. Nadat een schot van Robert Mulder nog gekeerd kon worden was het tien minuten later alsnog raak voor de Dwingelers. Sander Nijstad schoot met een schitterende volley de 0-1 onhoudbaar achter de doelman van Stanfries. Diezelfde Sander Nijstad verdubbelde ook nog eens de score. Nadat hij onderuit werd gehaald in het zestien meter gebied schoot hij de door hemzelf gecreëerde strafschop feilloos binnen, 0-2. Deze tussenstand die geen recht deed aan het spelbeeld bleef staan tot de rust. Stanfries leek de aansluitingstreffer nog wel te maken nadat een polletje Erwin Hof bijna te machtig was. Gelukkig kon hij nog net zijn vingertoppen er tegen aan krijgen waarna hij ook de rebound nog knap wist te pareren.

In de tweede helft tapte de thuisploeg duidelijk uit een ander vaatje. Hen gedrevenheid om er nog wat van te maken deze middag werd versterkt toen nog geen minuut na het fluitsignaal de bal er al in lag. Na defensief geklungel aan de kant van Dwingeloo kon een aanvaller van Stanfries simpel de 1-2 binnen schieten. Dwingeloo was in deze fase het spoor duidelijk bijster. Het mocht dan ook van geluk spreken dat Stanfries één van de vele kansen niet wist te benutten. Uiteindelijk kwam de thuisploeg alsnog verdiend op gelijke hoogte nadat zij een penalty wisten te benutten. Met kunst en vliegwerk wist Dwingeloo de stand op 2-2 te houden. Vlak voor tijd leek Dwingeloo de overwinning alsnog te stelen maar een inzet van Johnny Venema werd ternauwernood met de voet gered door de goalie uit Appelscha. Zo moesten beide ploegen genoegen nemen met een punt.

Nadat iedereen gedoucht was en de uitslagen zat te bekijken kon geconcludeerd worden dat dit puntje van vanmiddag wel eens heel belangrijk kon zijn in de strijd voor de nacompetitie. Mocht het zover komen dan moeten de Dwingelers er wel voor zorgen om op tijd in vorm te zijn om daar ook maar enige rol van betekenis te kunnen spelen. Daarvoor hebben ze nog één thuiswedstrijd en wel aanstaande zondag. In deze laatste thuiswedstrijd van de competitie komt DIO Oosterwolde op bezoek.