Dwingeloo begint het nieuwe jaar met een overwinning op VAKO

VAKO 1
31-01-2016

Scheidsrechter:   Hansen, M
Nadat vorige week de thuiswedstrijd tegen Asser Boys was afgelast moest Dwingeloo nu afreizen naar Vries voor de eerste competitiewedstrijd in het nieuwe jaar. Directe een pittige tegenstander gezien hun vierde plaats op de ranglijst. De eerste wedstrijd tussen beide ploegen leverde een waar spektakelstuk op met maar liefst 9 doelpunten. Destijds verloren de Dwingelers met 4-5. Deze middag viel er voor de neutrale toeschouwer minder te genieten maar voor de supporters uit Dwingeloo des te meer. Hun ploeg versloeg VAKO knap met 0-1.

In de beginfase van de eerste helft was een gelijk opgaande wedstrijd te zien die voor beide partijen geen grote kansen opleverde. VAKO was nog het dichtstbij een treffer maar een schot van zo’n twintig meter ging via doelman Erwin Hof op de paal. Niet veel later leek Dwingeloo de score te gaan openen maar een doelpunt van Hans Schieving werd afgekeurd wegens buitenspel. Toch wist Dwingeloo uiteindelijk de openingstreffer te maken. Na een mooie steekbal van Erik van Tongeren wist Dennis Koning met een listig stiftje de uitgekomen doelman van VAKO te passeren. Door dit doelpunt mochten beide ploegen na 45 minuten spelen de kleedkamer opzoeken.

In de tweede helft ging VAKO opzoek naar de gelijkmaker maar de prima spelende defensie van Dwingeloo legde de aanvallers van VAKO knap aan banden. De topscoorder uit deze klasse kwam er deze middag simpelweg niet aan te pas waardoor het ogenschijnlijk overwicht van de thuisploeg niet resulteerde in kansen.
Het was zelfs Dwingeloo dat de score verder had kunnen uitbouwen. Zo werden er in de omschakeling nog enkele goede kansen om zeep geholpen waardoor het spannend blief in Vries. Uiteindelijk leek Bart Barelds de overwinning in veilige haven te koppen maar zijn doelpunt werd ook wegens vermeend buitenspel afgekeurd. Zo bleef het tot de laatste minuut aan toe billen knijpen voor de Dwingelers maar wisten ze toch deze belangrijke overwinning over de streep te trekken.

Door deze overwinning zet Dwingeloo de goede reeks van voor de winterstop door. Aanstaande zondag hoeft Dwingeloo opnieuw niet in actie te komen in competitieverband. De eerst volgende wedstrijd is op zondag 14 februari, dan komt GOMOS op bezoek in het brinkdorp.