Dames 1 laat publiek smikkelen!!!!

Dwingeloo VR1
DVSV VR1
28-08-2013
15-2

Terwijl in Madrid een megadeal wordt gesloten van 99 miljoen, komen bij de dames van Dwingeloo gewoon de spelers van heinde en ver zich aanmelden. Ja, penningmeester Albert N. is financieel  zeer tevreden met de deal die de scouts hebben gesloten. Ze hebben namelijk vanuit Meppel Eline Timmer(Nichtje van de welbekende coach), vanuit Hoogersmilde Moniek Kuipers en Bonique Joling(Ex. KNVB speelster) en net voordat de transferdatum sloot, is Marjon Hennink vanuit Diever door Dwingeloo aangekocht. Coach Jan Schipper is dan ook zeer in zijn nopjes wat betreft de aanvang van het nieuwe seizoen.  Zo is woensdagavond 28 September de eerste wedstrijd voor de beker gespeeld met dit belofteteam.  De hiervoor genoemde coach was niet een klein beetje zenuwachtig voor dit evenement, want hij had er zelfs een vrije dag voor genomen om de opstelling, de ballen,  de spelerspassen etc. in orde te maken voor aanvang. Darp stond op het programma thuis. De vorige 2 seizoenen was er ook al met dubbele cijfers van gewonnen, dus de speelsters zagen geen problemen in deze klus. Maar ja, onderschatting is een gevaarlijk iets binnen de voetballerij, dus de coach ging serieus te werk met de opstelling voor de wedstrijd.
19.30 uur blies Chris F. voor aanvang van de wedstrijd en vanaf dit signaal gingen de Dwingeler dames richting het doel van Darp. En ja hoor. Er werd na 6 minuten al gescoord door de rechterspits(1 van de nieuwe aankopen uit Hoogersmilde). En zo ging het eigenlijk de hele eerste helft door want de combinaties aan de dwingeler kant liepen gesmeerd.  Darp is de hele eerste 3 kwartier niet van hun eigen speelhelft geweest.  Onze keeper cq. aanvoerder Hanneke Boer had slechts 1 bal gehad. Coach Jan S. liep te glunderen langs de kant en de zenuwen kreeg hij langzamerhand weer wat onder controle.  Echter  een klein kritisch puntje noteerde hij nog wel in zijn ‘belangrijke map’. Dat was namelijk het feit dat we met de nieuwe speelsters nogal wat schietvermogen er bij hadden gekregen. Oftewel, deze dames konden harde en hoge voorzetten creëren.  Maar onze dames in de spits zijn niet van die ‘koppers’, maar meer van de kopintrekkers. Dus Jan noteerde alweer een aandachtspunt voor de volgende training: Koppen. Desalniettemin stond het bij rust al 8-0 voor dwingeloo.  In de tweede helft werd er veel geëxperimenteerd en gewisseld  met als resultaat dat de kwaliteit wat terugliep.  Maar iedereen bleef fanatiek voetballen, en wel zo fanatiek. Dat Annemarie zowel figuurlijk als letterlijk haar tanden er in zette. Ze zette namelijk tijdens een verdedigingsactie haar voortanden in het voorhoofd van Hanneke.   Ze werd gewisseld door Sanne en we konden weer verder. De topscoorder van vorig jaar deed ook weer haar verplichtingen en scoorde er in totaal 6. Verder tikten Bonique, Marjon, Miranda D., Miranda K. en Annerieke er samen nog 7 in. Einduitslag 15-2. En (wo)man of the match werd Marjon, want zij had dank zij de schitterende voorzetten de dames naar deze stand begeleid.  Denkt u na bovenstaand te hebben gelezen; Ik wil dit ook een keer zien.  Nou, dat kan. Ook al heeft u geen verstand van voetbal, het is al een lust voor het oog om te zien hoe de dames combineren, samenspelen en natuurlijk grandioos winnen.  Aanstaande zaterdag staan de polderboys  in de planning. Deze wedstrijd is drie kwartier rijden vanaf Dwingeloo, namelijk in Emmeloord. Het begint om 14.30 uur. En zeg nou zelf, als je moet kiezen tussen winkelen in bijv. Assen of Hoogeveen op de zaterdagmiddag of de Dames 1 van Dwingeloo zien voetballen.??

Groetn.