Seizoensopener .......

Steenwijkerw. 6
25-08-2013
2-5

De zomer van 2013 stond bol van de nodige transferperikelen rond Dwingel 4. Spelers kwamen vanuit 'hogere' teams het al zo succesvolle team versterken (waarvan een enkeling de druk niet aan kon en toch maar de overstap niet waagde) , anderen legden de omgekeerde weg af (soms na ernstig twijfelen), een enkeling ging z'n geluk in het 5e beproeven en er werden kicksen in de spreekwoordelijke wilgen gehangen. In de persoon van Leo van Z. werd er zelfs van buitenaf versterking gezocht / gevonden / of deze kwam zo maar aanwandelen (doorhalen wat niet van toepassing is).

Na een verloren training zo links en rechts begon zondag 25-08 dan eindelijk het seizoen voor Dwingel 4. In Steenwijkerwold stond de 1e georganiseerde oefenwedstrijd op het program tegen het 6e van de lokale S.V.. Aangezien een aantal van onze jongens nog wat vakantiedagen overhadden en dachten deze nog even snel te moeten doorbrengen op een (waarschijnlijk verlaten) camping was de selectie aardig uitgedund. Aanvullingen uit het 3e en de A's waren dan ook noodzakelijk.
Om klokslag 12 uur (wie heeft die tijd verzonnen??) werd er afgetrapt op een keurige groene grasmat. Al gauw bleek dat we een voetbaltechnisch overwicht hadden, waarbij Steenwijkerwold af en toe gevaarlijk richting onze '16' kwam. Na een aantal schermutselingen op het middenveld en de nodige terechte of onterechte buitenspelsituaties opende Allard de score middels een afstandsschot welke zijn welbekende signatuur bevatte: de Bananencurve, 1-0.

Na deze goal bleef het wedstrijdbeeld onveranderd. Echter dankzij enige onoplettendheid in de Dwingeler defensie en een snelle actie van St'wold werd met een stiftgoal de stand gelijk getrokken, 1-1. We lieten ons uiteraard niet uit het veld slaan en bleven goed verzorgd, attractief en tactisch spel op de mat leggen. Inmiddels was de duurste aankoop van het 4e deze zomer binnen de lijnen gekomen; Leo. Na een aantal gelukkige en wat minder gelukkige balcontacten werd hij op een gegeven moment gelanceerd richting achterlijn. De voorzet die hij vervolgens afleverde, zwanger van effect, kon niet onder controle worden gebracht door de Woldse keeper waardoor deze de bal tussen de palen in het netje werkte; 1-2.

Met deze stand werden de kleedkamers opgezocht. Na de nodige aanvulling van het verloren vocht en een korte rustpauze werd het 2e bedrijf aangevangen. Dankzij enkele tegenstrijdige opdrachten van de leiders was de organisatie achterin even niet op orde. St’wold profiteerde hier direct van bij een corner, de bal werd ingekopt bij de eerste paal, 2-2. De rug werd gerecht, de organisatorische wanorde gecorrigeerd en het spelbeeld uit de eerste helft kwam weer tevoorschijn. Kennelijk was Leo de avond voor z’n grote debuut op het juiste moment naar bed gegaan. Dankzij nog eens 2 goals van hem (is dit een verhaal uit een jongensboek of wat?) werd er een ruime marge op het scorebord gezet: 2-4. Steenwijkerwold liet in steeds ruimere mate in woord en gebaar merken dat ze het af en toe niet eens waren met de scheidsrechterlijke beslissingen. De waarschijnlijk fors geïnstrueerde leidsman paste direct een nieuwe spelregel toe: geel voor #10 en dat betekent 10 minuutjes even afkoelen in de dugout. Met dit numerieke overwicht kwam de voorsprong niet meer in gevaar. We wisten deze zelfs nog wat uit te bouwen. Sjarno werd, in discutabele onsite / offsite positie, voor het doel vrijgespeeld. Een niet te missen kans, en dat bleek: 2-5.
St’wold liet zich vervolgens niet van z’n beste kant zien, hevig protesterend werd de goal in twijfel getrokken. De scheidsrechter was hier niet van onder de indruk en ook niet van plan om z’n zondagmiddag aan dit soort gedrag te spenderen. Met nog een kwartiertje op de klok floot hij af voor het einde van de wedstrijd.

Al met al voor ons een positief resultaat waar we op verder kunnen bouwen. De komende twee weken moeten we gebruiken om de nodige puntjes op de i’s te zetten en onszelf klaarstomen voor de competitie. Eerst nog 2 bekerwedstrijden spelen, te beginnen met komende zondag thuis tegen Wacker 3.