Dwingeloo kent goede voorbereiding

Wijster 1
01-09-2013
1-3

Voordat het seizoen 2013-2014 van start zal gaan beginnen alle verenigingen aan de welbekende voorbereiding. Zo ook Dwingeloo. Met 3 oefenwedstrijden en 3 bekerwedstrijden in het vooruitzicht zal het brinkdorp op 08-09-13 klaar moeten zijn voor een nieuw avontuur in de 2de klasse K. Mede door een groot aantal wisselingen in de selectie is iedereen benieuwd hoe de ploeg van trainer Ronald Bosma zich zal houden in de 2de klasse. Maar voordat het zover is werd er eerst volop geoefend.

De voorbereiding op het nieuwe seizoen begon met een oefenwedstrijd tegen Stanfries. In een rommelig duel werd er wel vrij eenvoudig met 5-2 gewonnen. Dennis koning, Frits Nijstad, Frank Mols en Pascal Hoekstra (2x) waren verantwoordelijk voor de productie aan de kant van de Dwingelers. Oefenwedstrijd nummer 2 zou gespeeld worden tegen Old Forward, maar mede door een oorwassing eerder die week belde Old Forward de wedstrijd tegen de kersverse 2de klasser af. Uiteindelijk werd in Rottevalle de nieuwe tegenstander gevonden voor die avond. Bij vlagen combineerde Dwingeloo erop los wat resulteerde in een verdiende 5-2 overwinning. Ditmaal zorgden Robert Mulder, Pascal Hoekstra en Sander Nijstad (3x) voor de doelpunten. De laatste oefenwedstrijd werd gespeeld tegen oude bekende Raptim. Raptim dat met verzorgd voetbal het Dwingeloo heel lastig maakte deze middag trok uiteindelijk toch aan het kortste eind. Glenn Hoekstra, Tom Kemkers en een eigen doelpunt zorgden ervoor dat Dwingeloo opnieuw wist te winnen, ditmaal werd het 3-2.

Mede door deze goede resultaten werd er met vertrouwen toegeleefd naar de komende bekerwedstrijden. Allereerst kwam Veno op bezoek in Dwingeloo. Ondanks dat het veldspel nog niet goed was werd er toch opnieuw eenvoudig gewonnen. Joost Mols, Robert Mulder en Frits Nijstad (2x) zorgen ervoor dat het stugge Veno met 4-1 huiswaarts kon keren. Ook de tweede bekerwedstrijd werd afgewerkt op sportpark de Hulsebosch. Ditmaal kwam DVC ’59 uit Nieuw-Dordrecht op bezoek. Het net uit de 5de klasse gepromoveerde DVC ’59 was een maatje te klein voor de Dwingelers. Het werd maar liefst 8-2. De doelpunten kwamen van de voet van Robert Mulder (2x), Jos Kemkers, Gert Nijstad, Glen Hoekstra, Tom Kemkers, Pascal Hoekstra, Sander Nijstad NOG 1. Door deze overwinning was Dwingeloo al verzekerd van de volgende ronde. Toch moest er nog 1 wedstrijd gespeeld worden op bezoek in Wijster. In een wedstrijd waarin Dwingeloo veel kansen wist te creëren bleef de score steken op 1-3. Frits Nijstad en Sander Nijstad (2x) zorgden voor de doelpunten aan de kant van Dwingeloo. Door deze overwinning wist Dwingeloo de volle 9 punten uit 3 wedstrijden bij elkaar te spelen om zo bovenaan in de poule te eindigen.

Ondanks dat er niet altijd even sprankelend gevoetbald werd kan Dwingeloo toch terugkijken op een goede voorbereiding. Alle wedstrijden werden winnend afgesloten. Aanstaande zondag moet blijken of Dwingeloo klaar is voor de competite. Dan staat de uitwedstrijd tegen ONB op het programma. Kom de ploeg van Ronald Bosma steunen om zo de eerste punten in de 2de klasse bij elkaar te spelen

Tot zondag!!