Voorbereiding deel 2

Wacker 3
01-09-2013
3-2

Na de klinkende overwinning op de kersverse 5e klasser St'wold 6 van afgelopen week stond 1 september een volgende uitdaging op het programma. Tegen 4e klasser Wacker 3 kon Dwingel 4 eens laten zien wat de werkelijke kwaliteiten van het team zijn. Inmiddels waren alle campinggasten weer terug van zomer-reces en op een enkele licht-geblesseerde of harde werker na was de selectie nagenoeg compleet.
Om 10 uur floot scheids G.J.v.T. voor het begin van de match. De welverdiende rust afgelopen zomer heeft de grasmat van het 2e veld zichtbaar goed gedaan, deze ligt er prima bij. Hopelijk blijft dit nog even zo aangezien dit de standaard arena zal zijn voor het talententeam van Dwingel 4.
Alhoewel Wacker 3 twee klasses hoger speelt was hier niet veel van te merken op het veld. Na het gebruikelijke verkennen en aftasten ontstond er een aardig evenwicht tussen de twee ploegen. Beiden probeerden goed te voetballen maar creëerden niet veel mogelijkheden. Waar wij met vlot combinatie-voetbal probeerden de Wijker defensie te slechten bedienden onze bezoekers zich maar al te graag van de snelle tegenstoot. Via een van deze aanvallen wist Wacker een goede mogelijkheid te creëren waarbij ze Remco kansloos lieten, 0-1 achterstand. Dwingeler antwoord hierop was dat de druk op de Wacker defensie werd opgevoerd, vooral door hun opbouw te verstoren. Dit resulteerde in matig uitverdedigen van de goallie, Allard kon vervolgens de bal opvangen en met een gericht schot vanaf een meter of 35/40 de bal in het netje leggen, 1-1. In het restant van de eerste helft kon Wacker geen antwoord meer vinden op de Dwingeler speelwijze, er werden dan ook geen kansen meer door hen gecreerd tot aan de thee. Het 4e daarentegen wist via een aantal aardige combinaties toch nog wat druk te behouden richting het vijandelijke doel. Bij een corner van links, goed klaargelegd door Ronald, kon Leo met behulp van hoofd, oor en schouder de 2-1 op het scorebord zetten (Een vervolg op het jongensboek van vorige week). Fluitist van de dag v.T floot niet lang daarna voor de rust.

Na de pauze schoot Dwingeloo uit de startblokken. Een flink aantal supporters stond nog te genieten van een bakkie leut in de schitterende kantine en zelfs een aantal wisselspelers waren nog niet terug in de dugout toen Iwan na een vlotte aanval de 3-1 scoorde. Prima vervolg van de wedstrijd. Wacker moest nu wel meer van eigen goal spelen om te proberen de achterstand om te buigen. De hierdoor ontstane ruimte bij Wacker achterin werd regelmatig bevolkt door de Dwingeler aanvalssectie. Een en ander resulteerde helaas niet in nog een goal. Doordat er bij een aantal spelers nog wat ritme en conditie ontbrak slopen er zo na een uurtje spelen toch wat slordigheden in het spel. De vlotheid verdween uit het samenspel, pass-jes, veelal met buitenkantje voet, kwamen net niet lekker aan (de zogeheten 'ziekenhuisbal'), onnodig balverlies en weinig echte kansen waren het gevolg. Regelmatig werd bij aanvallen balverlies geleden terwijl zo'n beetje de hele ploeg in de voorwaartse beweging stond. En elke zelfbenoemde voetbalkenner weet dat dit levensgevaarlijk kan zijn. Echter met een aantal 'Glanzparades' wist Remco de Wacker spitsen van scoren te weerhouden. Dit kon echter niet tot het einde van match zo blijven. Nadat een voorzet z'n eindbestemming niet bereikte nam Wacker de bal over. Ze speelden deze snel rond, drongen snel door tot de rand van de Dwingeler '16' en via een bekeken schot in de hoek werd de Dwingeler voorsprong terug gebracht tot 1 puntje, 3-2. Vanaf dat moment kwam de scherpte aan onze zijde weer wat terug en werd geroutineerd de voorsprong verdedigd en de wedstrijd uit gevoetbald. Zo kwam een sportieve en leuke wedstrijd (dat is wel eens anders geweest tegen Wacker) aan z'n eind. De vele supporters hebben kunnen genieten van een leuke pot voetbal en het resultaat, winst op een 4e klasser, is een goede stap in de voorbereiding op de competitie. Aanstaande zondag staat de laatste bekerwedstrijd uit de poulefase op het programma, dit maal tegen Diever-Wapse 2. Dankzij de twee winstpartijen is kwalificatie voor de knock-out fase met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid afgedwongen. Dit betekent echter niet dat er zondag met halve krachten of strijdlust zal worden gespeeld, want van Diever wil je natuurlijk nooit verliezen!!