Ach, het is maar voor de beker....

Dwingeloo VR1
DESZ VR1
07-09-2013
0-6

Zaterdag 7 september moest het vrouwelijk schoon van Dwingeloo tegen DESZ. Dit team uit Zwartsluis stond als uitmuntende spelers te boek, dus er stond ons wat te wachten. Helaas hadden we maar 1 wissel dus dat hadden we niet mee. Om 2 uur gaf Renee Huitink het fluitsignaal voor de aftrap. We kregen direct al veel druk richting ons doel, maar we konden de nul houden de eerste 20 minuten. Maar keeper Hanneke kreeg het wel zwaar te verduren, want DESZ speelde zeer ervaren en snel. Onze achterhoede bestaande uit Annemarie, Julia, Bonique en Saranne hadden het ook zwaar te verduren. Zelfs Annemarie had het zo zwaar dat ze ten gevolge van een wat onverwachte kopstoot vlak ging. Maar onze rots in de branding kreeg wat wonderwater en maakte de speeltijd gewoon vol(met een best blauw voorhoofd). Na een minuut of 20 kwam de bal toch achter Hanneke te liggen en dat ging nog 3 maal gebeuren in de eerste helft. Het middenveld bestaande uit Annerieke, Ester, Bodyl en Miranda K. probeerden via mooie combinaties de bal bij de voorhoede(Eline en Marjon) te krijgen, maar dat lukte bijna niet. In de tweede helft kwam Gabi linksback te staan voor Saranne. DESZ begon iets rommeliger te spelen, waardoor we iets meer grip op de wedstrijd kregen, maar niet genoeg om te scoren. Het werd uiteindelijk 0-6. Dus met deze uitslag waren we ‘uitgebekerd’. Zoals Jan S. altijd zegt: Ik beschouw een bekerwedstrijd als een soort oefenwedstrijd”. Nou, dat hadden we gedaan, in totaal 1 dik gewonnen en 2 verloren. Tja, de wedstrijden die we verloren hadden waren ook van teams uit een hogere klasse. Dus we hoeven ons niet te schamen over het verloop van deze eerste 3 wedstrijden. Voor de komende week zijn de trainingen/voorbereidingen op de maandag- en woensdagavond gepland. Waarna we de zaterdag uit tegen De Weide(Hoogeveen) onze kwaliteiten echt kunnen gaan verzilveren. Deze wedstrijd zal niet proef zijn zoals de eerste 3, maar “eerns’.