Dwingeloo mag blijven hopen

Wacker 1
20-04-2014
1-3

Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de uitwedstrijd tegen Wacker op het programma. Voor de ploeg uit de Wijk is het doek al bijna gevallen terwijl Dwingeloo bij winst nog een serieuze kans maakt om rechtstreekse degradatie te voorkomen. De belangen waren dus groot in dit duel en de kelder van de tweede klasse K.

Onder prachtige omstandigheden werd om 14.00 uur de bal aan het rollen gebracht. Beide ploegen lieten zien te strijden voor de laatste kans om rechtstreekse degradatie te ontlopen. Wacker was vooral gevaarlijk via hen snelle linker flank waar Dwingeloo maar geen vat op kreeg. Toch was de eerste echte grote kans voor Dwingeloo. Sander Nijstad werd de diepte ingestuurd na een prima steekballetje van Dennis Koning. Op snelheid klopte Sander zijn directe tegenstanders maar ook in oog met de doelman schoot hij net naast. Kort hierna kwam de thuisploeg op een 1-0 voorsprong. Dwingeloo verdediger Robert Mulder zette zijn sliding iets te laat in waardoor hij een aanvaller van Wacker tegen het gras werkte met een terecht toegekende strafschop en gele kaart tot gevolg. Deze penalty werd feilloos binnen geschoten waardoor Dwingeloo tegen een 1-0 achterstand aan keek. Toch leek Dwingeloo voor rust nog op gelijke hoogte te komen maar een vrije bal van Frits Nijstad eindigde op de lat. Zo gingen beide ploegen met een 1-0 tussenstand richting de kleedkamers.

Vlak na rust veranderde er van alles in de wedstrijd. Zo kreeg Robert Mulder zijn tweede gele kaart en dus rood voorgeschoteld en moest Frank de Leeuw het veld verlaten met een gebroken sleutelbeen en werd vervangen door Jos Kemkers. Dwingeloo leek na deze rode kaart te beseffen dat er een tandje bij moest en kwam door deze extra inzet verdiend op gelijke hoogte na een schitterend doelpunt van Gert Nijstad voorbereid door Melvin Koning. Wacker probeerde nog wel de aanval te zoeken maar de ijzersterk ingevallen Jos Kemkers heerste in de defensie waardoor alle aanvallen van de thuisploeg op niks uitliepen. Ondanks de nummerieke minderheid kwam Dwingeloo ook nog op een 1-2 voorsprong. Hiervoor had de ploeg in het rood wel de hulp nodig van de goalie van Wacker die een schot van Sander Nijstad eenvoudig op kon pakken maar het leer door zijn benen in het doel zag verdwijnen. De 10 van Dwingeloo vochten voor elke meter en zagen vlak voor tijd dat Sander Nijstad met een vrije de bal de wedstrijd op slot schoot, 1-3. Na 90 minuten werd er gefloten voor het einde en boekte Dwingeloo een belangrijke maar ook zeker verdiende 1-3 overwinning.

Door deze overwinning is Wacker nu echt definitief gedegradeerd naar de derde klasse en mag Dwingeloo hopen op een wonder om zich alsnog veilig te spelen. Om dat te bewerkstelligen moet Dwingeloo de volgende thuiswedstrijd tegen LVV Friesland, een directe concurrent om in de strijd om die PD plaatsen, hoe dan ook winnend afsluiten. Deze wedstrijd wordt gespeeld op 04-05-2014. Aankomende zondag staat er geen speelronde op het programma.

Tot dan.