Dwingeloo stelt teleur tegen Read Swart

Read Swart 1
10-09-2017

Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de tweede bekerwedstrijd op het programma. Ditmaal werd er afgereisd naar de Knipe waar Read Swart de tegenstander was. Beide ploegen hadden hen eerste wedstrijd weten te winnen waardoor de winnaar van dit duel een grote stap richting van de volgende ronde van de beker kon maken. Ondanks dat Dwingeloo in een klasse hoger uit mag komen dan Read Swart wisten zij deze wedstrijd niet te winnen. Het werd uiteindelijk 3-1 voor de thuisploeg.

In een rommelige openingsfase was het Read Swart dat beter aan de wedstrijd begon. Dwingeloo had zichtbaar moeite met het spel van de thuisploeg dat door middel van een vrije bal op een 1-0 voorsprong was gekomen. Na deze achterstand kende Dwingeloo een betere fase en werd Read Swart teruggedrukt op eigen helft. Ondanks het lichte veldoverwicht werden er geen grote mogelijkheden gecreëerd door de Dwingelers. Uiteindelijk was het de individuele kwaliteit van Melvin Koning die Dwingeloo op gelijke hoogte wist te brengen. De aanvaller werd in het strafschopgebied gevloerd waarna hij zelf de toegekende strafschop feilloos wist te benutten, 1-1. Heel lang kon Dwingeloo hier niet van genieten want voor rust kwam de thuisploeg opnieuw op voorsprong. Read Swart wist eenvoudig de defensie van Dwingeloo uit te spelen waarna een middenvelder van de thuisploeg beheerst de 2-1 binnen wist te schuiven.

Na rust ging Dwingeloo opzoek naar de gelijkmaker maar in alle haast werd het spel van de bezoekers steeds slordiger. Toen Read Swart ook nog via een strafschop op een 3-1 voorsprong was gekomen leek de wedstrijd beslist. Dwingeloo probeerde het nog wel maar het was aanvallend onmachtig tegen de rood zwarten. De keeper van de thuisploeg moest nog één keer reddend optreden op een schot van Melvin Koning waardoor spanning niet terug kon komen in de wedstrijd. Zo stelde Dwingeloo deze middag teleur en was de 3-1 nederlaag meer dan verdiend te noemen.

Aanstaande zondag speelt Dwingeloo haar laatste bekerwedstrijd. In een uitwedstrijd moet Dwingeloo het dan opnemen tegen Langezwaag. Een mooie gelegenheid om straks met een goed gevoel aan de competitie te kunnen beginnen.