Dwingeloo verliest eerste competitiewedstrijd van Oldemarkt

Oldemarkt FC 1
24-09-2017

Afgelopen zondag was het dan eindelijk zover, de start van de competitie. Voor Dwingeloo stond gelijk de pittige uitwedstrijd tegen Oldemarkt op het programma. In een wedstrijd met twee gezichten kon Dwingeloo het uiteindelijk net niet bolwerken en werd er uiteindelijk met 1-0 verloren.

Doordat het hoofdveld afgekeurd was moesten beide ploegen aantreden op het tweede veld van de plaatselijke FC. Dwingeloo begon goed aan de wedstrijd en leek al snel op een 1-0 voorsprong te komen nadat Max Klijn een fraaie aanval even zo fraai binnen wist te werken. Tot ieders verbazing werd het doelpunt op advies van de assistent scheidsrechter afgekeurd. Dwingeloo liet zich hierdoor niet uit het veld slaan en bleef opzoek gaan naar de openingstreffer. Maar ondanks het vele balbezit wisten de bezoekers geen grote mogelijkheden meer te creƫren. De grootste kansen waren in de slotfase van de eerste helft voor Oldemarkt. Door slordig uitverdedigen aan de kant van Dwingeloo moest doelman Erwin Hof tot driemaal toe redding brengen.

In de tweede helft was er een heel ander spelbeeld te zien. Een gretig en opportunistisch spelend Oldemarkt kon het Dwingeloo opeens lastig maken waardoor de roodhemden niet meer in het spel voorkwamen. Nadat in eerste instantie nog een keer de lat redding moest brengen kwam de thuisploeg uit een frommeldoelpunt alsnog op een 1-0 voorsprong. Dwingeloo kwam dit doelpunt niet meer te boven waardoor de openingswedstrijd van het nieuwe seizoen teleurstellend verloren ging.

Aanstaande zondag krijgt Dwingeloo de kans om zich te revancheren. Dan komt het altijd taaie Trinitas op bezoek in het Brinkdorp.