Dwingeloo is Gorredijk de baas

Gorredijk 1
29-10-2017

Scheidsrechter:   R Koops
Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de uitwedstrijd tegen het onbekende Gorredijk op het programma. Onder af en toe stormachtige omstandigheden wist Dwingeloo het hoger geklasseerde Gorredijk te verslaan. Het werd uiteindelijk 0-2.

De twee goed voetballende ploegen lieten in de openingsfase zien gelijkwaardig aan elkaar te zijn. Mede door het slechte weer konden beide elftallen niet dat op de mat leggen wat zij voorgaande wedstrijden wel konden. Toch ontstond er een spannend duel waarin Dwingeloo de grootste mogelijkheid kreeg in de eerste helft om de score te openen. Dennis Koning werd knap vrijgespeeld maar oog in oog met de doelman wist hij deze kans niet te verzilveren. Ondanks dat de thuisploeg ogenschijnlijk iets meer balbezit had was het Dwingeloo dat gevaarlijker was maar waarbij de eindpass telkens niet aan kwam. Zo leek de eerste helft richting het einde te kabbelen zonder enige opwinding. Toch was er vlak voor rust een moment waarbij de bal op de stip had kunnen belanden voor Gorredijk maar de leidsman besliste anders waardoor er met de brilstand gerust kon worden.

In de tweede helft waarin het weer duidelijk beter geworden was kwam Dwingeloo vrij snel op een 0-1 voorsprong. Opnieuw werd Dennis Koning vrijgespeeld maar ditmaal kwam de doelman van Gorredijk te druistig uit waardoor hij de spits van Dwingeloo ten val bracht. Door zijn actie bracht hij de scheidsrechter in de situatie om hiervoor te fluiten en dat deed hij dan ook gedecideerd. De toegekende strafschop werd door Sander Nijstad feilloos binnen geschoten. In het vervolg van de tweede helft liepen de gemoederen hoog op waarna de aanvoerder van de thuisploeg met rood het veld moest verlaten. Ondanks de nummerieke minderheid ging Gorredijk opzoek naar de gelijkmaken maar de defensie van Dwingeloo stond deze middag als een huis. Er was geen doorkomen aan waardoor Dwingeloo via de counter gevaarlijk kon blijven. Het duurde tot diep in de tweede helft voordat Dwingeloo de wedstrijd op slot gooide. Een voorzet van Max Klijn werd onberispelijk binnen geknald door Bart Barelds. Zo wist Dwingeloo deze lastige uitwedstrijd te winnen en kan het drie punten bij het totaal optellen.

Aanstaande zondag speelt Dwingeloo weer een thuiswedstrijd. Dan komt Renado op bezoek in het brinkdorp.