Dwingeloo verslaat koploper DIO Oosterwolde

DIO Oosterwolde 1
22-04-2018

Scheidsrechter:   H. (Hobie) Huizer
Afgelopen zondag stond voor Dwingeloo de thuiswedstrijd tegen koploper DIO Oosterwolde op het programma. In de eerste wedstrijd tussen beide verenigingen kreeg Dwingeloo te weinig en bleven de drie punten achter in Oosterwolde. Ditmaal leek het heel lang uit te gaan draaien op een puntendeling maar uiteindelijk trok Dwingeloo toch dik verdiend de overwinning naar zich toe. Het werd uiteindelijk 2-0.

Onder zomerse omstandigheden en grote publieke belangstelling begonnen beide elftallen aan de wedstrijd. Direct werd duidelijk dat Dwingeloo deze middag zeker niet onder hoefde te doen voor de koploper van de derde klasse D. De thuisploeg wist dan ook een aantal keer gevaarlijk voor het doel van de bezoekers te verschijnen terwijl DIO Oosterwolde zichtbaar moeite had om tot een goede aanval te komen. Dwingeloo leek dan na een half uur spelen ook verdiend op een 1-0 voorsprong te komen door Melvin Koning ware het niet dat de aanvaller afgevlagd werd wegens vermeend buitenspel. Ook de overige mogelijkheden deze eerste helft leverden geen doelpunten op zodat beide ploegen na een drinkpauze halverwege nu echt mochten gaan rusten.

In de tweede helft was hetzelfde spelbeeld te zien. DIO Oosterwolde bleef het maar proberen door middel van het spelen van de lange bal en Dwingeloo probeerde er uit te komen met haar snelle aanvallers. Het gretig en vol strijdlust spelende Dwingeloo wisten de topscoorders van de gasten knap in toom te houden en kwam uiteindelijk in de 60ste minuut verdiend op een 1-0 voorsprong. Een lange bal van Sander Nijstad werd compleet ingeschat door de doelman van DIO Oosterwolde. Op het droge veld stuiterde de bal zover omhoog dat de goalie eronderdoor ging en kon de sterk spelende Max Klijn simpel de 1-0 binnen kon tikken. Na deze voorsprong bleef Dwingeloo de wedstrijd controleren en kwam uiteindelijk in de 83ste minuut op een 2-0 voorsprong. De ingevallen Fabian Bosker was een verdediger van de bezoekers te slim af en wist met een fraai boogballetje de keeper te passeren. Of de bal daadwerkelijk binnen gegaan zou zijn blijft voor iedereen een raadsel want de meegelopen Melvin Koning wist het leer het laatste zetje te geven. In de slotfase probeerde DIO Oosterwolde nog wel de aansluitingstreffer te forceren maar de verdediging van de Dwingeloo gaf deze middag geen krimp. Zo kon de goed leidende scheidsrechter na negentig minuten en een beetje voor het laatst fluiten waarna het feest aan Dwingeloo zijde los kon barsten.

Door deze verdiende overwinning van Dwingeloo is de spanning in de top van de derde klasse D weer helemaal terug. Aanstaande donderdag speelt Dwingeloo een avondwedstrijd thuis tegen Oldemarkt. Hopelijk kan het team van Friso Bakker de goede vorm van afgelopen zondag doorzetten en zo de drie punten in huis houden.