Dwingeloo geeft Oldemarkt pak slaag

FC Oldemarkt 1
23-09-2018

Scheidsrechter:   H.J. (Johan) vanMelsen
Afgelopen zondag stond dan eindelijk de eerste competitiewedstrijd op het programma voor Dwingeloo. Hierin was het stugge Oldemarkt de tegenstander. Ook vorig seizoen was dit duel de openingswedstrijd van het nieuwe seizoen voor beide elftallen. Destijds waren de ploegen aan elkaar gewaagd en wist Oldemarkt met het kleinste verschil te winnen, 1-0. Ditmaal was Dwingeloo echter veel te sterk voor Oldemarkt. Het werd maar liefst 6-0.

Onder natte omstandigheden werd er afgetrapt op sportpark de Hulsebosch. Dwingeloo trok met goedkeuren van de bezoekers direct het initiatief naar zich toe. Met verzorgd veldspel ging de thuisploeg opzoek naar de openingstreffer. Deze viel uiteindelijk in de dertiende minuut en kwam van de voet van Fabian Bosker. Na een krachtige rush wist hij de doelman in de korte hoek te verschalken. Oldemarkt had duidelijk geen antwoordt op het spel van Dwingeloo en moest vijf minuten later opnieuw een tegentreffer incasseren. Melvin Koning werd na een goede loopactie de diepte ingestuurd door Tom Kemkers waarna hij de doelman van Oldemarkt ook in de korte hoek wist te passeren. Ook na deze 2-0 voorsprong nam Dwingeloo geen gas terug en opnieuw vijf minuten later stond de 3-0 al op het scorebord. Na defensief geklungel kon de alerte Sander Nijstad de bal in het lege doel binnenschieten. Na deze ruime voorsprong kon Dwingeloo opgelucht adem halen nadat een vrije bal van Oldemarkt uiteen spatte op de kruising. Het slotakkoord van de eerste helft was wederom voor de thuisploeg. Een indraaiende vrije bal van Dennis Koning werd knap binnengekopt door de spits Robert Mulder waardoor er met een riante 4-0 tussengestand gerust kon gaan worden.

Aan het begin van de tweede helft waarin de bezoekers direct driemaal gewisseld hadden probeerden zij toch nog opzoek te gaan naar de eretreffer. De defensie van Dwingeloo was deze middag echter niet te kloppen waardoor doelman Erwin Hof het vrij rustig had. In een verder gelijk opgaande tweede helft liep Dwingeloo uiteindelijk nog uit naar een 6-0 eindstand door doelpunten van opnieuw Melvin Koning en Robert Mulder.

Zo is Dwingeloo goed begonnen aan het nieuwe seizoen en mag het aanstaande zondag op bezoek in Havelte om daar een goed vervolg te kunnen gaan geven aan deze overwinning. Havelte heeft daarentegen haar eerste wedstrijd verloren en zal dus alles op alles zetten om de punten thuis te houden.